شرکت برگزارکننده مراسم اسکار برای جلوگیری از تکرار خاطره تلخ گاف بزرگ اسکار ۲۰۱۷، پروتکل جدیدی برای کارمندانش تنظیم کرده است.
به گزارش سینماسینما، «گاردین» نوشت: کمپانیPwC» » (پرایس واتر هاوس کوپرز) که مسئولیت برگزاری مراسم جوایز اسکار را بر عهده دارد، اعلام کرده از این به بعد کارمندان این شرکت اجازه ندارند در پشت صحنه مراسم، از گوشی تلفن همراه خود استفاده کنند.
«شریل بون» رئیس این شرکت روز گذشته ایمیلی به اعضای آکادمی اسکار فرستاد و طی آن پروتکلهای جدید را برای برگزاری این مراسم در سالهای آتی شرح داد.
علت این تغییر رویه، گاف بزرگی بود که در هشتادونهمین دوره جوایز اسکار روی داد؛ «وارن بیتی» و «فی داناوی» که مسئول معرفی برنده اسکار بهترین فیلم بودند روی سن آمدند و فیلم «لالالند» را به عنوان برنده معرفی کردند. اما لحظاتی بعد و زمانی که عوامل این فیلم روی سن آمدند و سخنرانی کردند، اعلام شد که اشتباهی رخ داده و «مهتاب» برنده اسکار بهترین فیلم است.
کمپانیPwC» » که برگزاری مراسم اعطای جوایز اسکار را در ۸۳ دوره برعهده داشته، علت این امر را خطای انسانی اعلام کرد.
گفته میشود مسئول تحویل پاکت نامه حاوی نام برنده جایزه بهترین فیلم، آنقدر درگیر انتشار اسامی برندگان در صفحههای مجازی به وسیله گوشی موبایل خود بوده که پاکت برنده بخش بهترین بازیگر نقش اول زن را به اشتباه به «وارن بیتی» تحویل داده است.
این شرکت به مسئولیت اشتباه تاریخی اسکار را کاملا به گردن گرفته و رسما بابت این مساله عذرخواهی کرده، همچنین اعلام کرد که از سال آینده به جای دو نفر ناظر، سه نفر در روند شمارش آرا، مشخص کردن برندگان و تحویل پاکتهای حاوی نام برندگان درگیر میشوند و نفر سوم از اتاق کنترل روی این امور نظارت خواهد کرد.
نام دو کارمندی که در مراسم اسکار ۲۰۱۷ مسئولیت شمردن آرا و نگهداری پاکتهای حاوی نام برندگان را برعهده داشتند، «برایان کولینان» و «مارتا رویز» است که آکادمی علوم و هنرهای سینما پیش از این اعلام کرد که دیگر به مراسم اسکار بازنمیگردند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شانس سینمای ایران در اسکار پیش رو چقدر است؟
- «نگهبان شب» رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد
- واکنش آکادمی اسکار به یک نامزدی مشکوک
- دلایل ایرنا برای ناکامی «جنگ جهانی سوم» در نامزدی اسکار
- سینمای ایران و ۲۳ تلاش ناکام برای اسکار
- آکادمی اسکار منتشر کرد؛ فهرست رسمی ۹۲ فیلمِ بخش بهترین فیلم بینالمللی
- «جنگ جهانی سوم»؛ یکی از پدیدههای غیرقابل پیشبینی اسکار
- پاکستان فیلم منتخب خود برای اسکار را ممنوع کرد
- جایزه بزرگ جشنواره فیلم کوتاه تهران به «فیلسوف» رسید
- «جنگ جهانی سوم» نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۳ شد
- سعید روستایی: چرا «برادران لیلا» در کمیته اسکار نیست؟
- معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی: اسامی کمیته انتخاب به آکادمی اسکار در موعد مقرر اعلام شده است
- درباره حواشی اسکار مارلون براندو؛ عذرخواهی آکادمی اسکار پس از ۵۰ سال
- چالشهای معرفی فیلم به اسکار؛ از انتخابات «خانه سینما» تا گزینهها
- راهیابی یک مستند و یک انیمیشن ایرانی به جشنواره هندی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- صدور ۱۳ پروانه ساخت سینمایی و غیرسینمایی
- کارگردان ایرانی از اسکار جا ماند/ معرفی فیلمهای واجد شرایط رقابت برای اسکار بینالمللی
- «در کشور برادران» به جشنواره ساندنس راه یافت/ روایت زندگی ۳ خانواده افغانستانی
- حقایقی درباره علی حاتمی به بهانه سالروز درگذشت این فیلمساز مطرح
- یک کمدی سالم/ نگاهی به فیلم «جوجه تیغی»
آخرین ها
- گفتوگو با علیرضا معتمدی کارگردان «چرا گریه نمیکنی؟»/ تروما را به تجربه خلاقه و رهاییبخش تبدیل کردم
- برگزاری مجمع عمومی فوقالعاده صاحبان سهام همراه اول
- اکران آنلاین «اینان» آغاز شد
- رقابت «ایساتیس» در سه جشنواره جهانی
- در رونمایی از ۲ کتاب سینمایی مطرح شد؛ دیالوگها برگرفته از زندگی است/ بومی سازی شخصیت شناسی
- شبهای مستند با «جام حسنلو» در موزه سینما آغاز میشود
- «خانواده آقا بابک» در جشنواره مورد تایید اسکار
- نمایش «موشها» در تماشاخانه دا
- گزارش اقلیت اسپیلبرگ و پیام دوربینهای مشهد/یادداشتی از افشین امیر شاهی
- جشنواره عربستانی به فیلم ایرانی جایزه داد
- «متری شیش نیم» در میان آثار سال سینمای بریتانیا
- ادای احترام جشنواره کرالا به مهرجویی و گلستان
- رقابت ادامهدار کمدیها و گیشه ۸۰۰ میلیونی سینما
- کارگردان ایرانی از اسکار جا ماند/ معرفی فیلمهای واجد شرایط رقابت برای اسکار بینالمللی
- در دو بخش سینمایی و تلویزیونی؛ موسسه فیلم آمریکا بهترینهای سال را برگزید/ تداوم پدیده باربنهایمر
- آغاز اکران آنلاین «بیمادر» از امشب
- شهاب حسینی، امیر آقایی و لادن مستوفی در «گناه فرشته»
- کارگاه لقمان خالدی در «سینماحقیقت»
- اظهار نظری مهم درباره ساخت فیلم درباره شخصیتهای ملی و شهدا و چند نکته مهم تر
- گروتسک و مشکل کتاب «هیولا»/در واکنش به ممنوع شدن پخش مجموعه داستان محسن امیریوسفی
- صدور ۱۳ پروانه ساخت سینمایی و غیرسینمایی
- یک کمدی سالم/ نگاهی به فیلم «جوجه تیغی»
- «در کشور برادران» به جشنواره ساندنس راه یافت/ روایت زندگی ۳ خانواده افغانستانی
- نمایش فیلم «دِرب» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
- هم اندیشی نمایندگان شورای عالی تهیهکنندگان با هئیت رئیسه و مدیرعامل خانه سینما برگزار شد
- «کاپیتان من» در مستندات یکشنبه و «مکالمه» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- آیا رضا عطاران رکوردهای فروش ۱۴۰۲ را میشکند؟
- علی فروتن: برای تئاتر کودک باید کلیه خود را بفروشیم
- رونمایی از ۲ کتاب در خانه هنرمندان ایران
- اهمیت لایههای زیرین قصه در فیلم کوتاه/ بازی گرفتن از نابازیگران سخت بود