«پل شریدر» فیلمنامه نویس برنده اسکار معتقد است لئوناردو دیکاپریو بهتر بود نقش پلیس افبیآی را در فیلم «قاتلان ماه کامل» بازی میکرد تا یک احمق!
به گزارش سینماسینما، پل شریدر فیلمنامهنویس فیلمهایی چون «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» از ساختههای مارتین اسکورسیزی عنوان کرد که اگر قرار بود فیلمنامه «قاتلان ماه کامل» را نیز بنویسد، با مسائل به شکل متفاوتی رفتار میکرد.
این کارگردان و فیلمنامهنویس آمریکایی در مصاحبه اخیر با لوموند فرانسه گفت که «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی را فیلم خوبی میداند اما معتقد است اگر دی کاپریو نقش مامور افبیآی را بازی میکرد که درباره قتلهای اوسیج تحقیق میکرد، میتوانست بهتر از این باشد و گذراندن سه ساعت و نیم با یک احمق در فیلم زمان زیادی است.
خود اسکورسیزی نیز در ابتدا قصد داشت تا دی کاپریو در فیلم «قاتلان ماه کامل» نقش تام وایت مامور افبیآی را بازی کند. او دو سال روی فیلمنامه از منظر شخصت تام وایت کار کرد که رهبری تحقیقات یک رشته قتل را در میان ملت اوسیج در دهه ۱۹۲۰ بر عهده گرفت. این فیلمساز اوایل سال جاری به ایریش تایمز گفت که دی کاپریو بود که شخصاً با او تماس گرفت و درخواست تغییر فیلمنامه را داد. این بازیگر می خواست در عوض نقش ارنست بورکهارت را بازی کند.
اسکورسیزی در این باره گفت: «من و اریک راث (همکار فیلمنامهنویسم) درباره روایت داستان از دیدگاه مأموران اداره افبیآی که برای تحقیق وارد میشوند صحبت کردیم. پس از دو سال کار بر روی فیلمنامه، لئو نزد من آمد و از من پرسید: قلب این داستان کجاست؟ من با مردم اوسیج جلساتی داشتم و فکر کردم که داستان واقعی لزوماً از بیرون و با اداره افبیآی نمیآید، بلکه بیشتر از درون از اوکلاهاما روایت شود».
ارنست بورکهارت یک کهنه سرباز جنگ جهانی اول بود که به توطئه حریصانه عمویش برای غارت ثروت ملت اوسیج کشیده شد. وفاداری ارنست زمانی مورد آزمایش قرار گرفت که با یک زن ثروتمند اوسیج به نام مولی (لیلی گلادستون) ازدواج کرد. جسی پلمونز هم ایفای نقش تام وایت مامور اداره افبیآی برای بررسی سری قتلهای مشکوک اهالی اوسیج را بر عهده داشت.
دی کاپریو پیش از این در مورد فیلمنامه اول به مجله بریتانیایی ووگ گفت: «احساس نمیکردم که به قلب داستان وارد شود. ما در داستان اوسیج غوطه ور نبودیم. این صحنه کوچک بین مولی و ارنست وجود داشت که در هنگام خواندن فیلمنامه چنین احساساتی را در ما برانگیخت و ما تازه شروع به نفوذ به این رابطه کردیم، زیرا بسیار پیچیده و عجیب و غریب بود و شبیه هیچ چیزی نبود که من قبلا تجربه کرده بودم».
تغییر فیلمنامه «قاتلان ماه کامل» برای اسکورسیزی که مورد تحسین قرار گرفته و جوایزی را برای این فیلم دریافت کرده، نتیجه داد. حلقه منتقدان فیلم نیویورک و هیات ملی نقد آمریکا این فیلم را به عنوان بهترین فیلم سال معرفی کردند، اگرچه به نظر میرسد پل شریدر «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان را به جای آن ترجیح میدهد. شرید فیلم نولان را «بهترین و مهمترین فیلم قرن حاضر» توصیف کرده است.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اسکورسیزی ساخت فیلم «زندگی عیسی» را پاییز شروع میکند
- پل شریدر ریاست هیات داوران جشنواره سارایوو را برعهده گرفت
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- اهدا کنندگان جوایز اسکار معرفی شدند
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- «اوپنهایمر» پیشتاز نامزدهای اسکار ۲۰۲۴ شد/ انیمیشن ایرانی نامزد شد
- راهیابی ۳ فیلم ایرانی به جشنواره برلین
- دنیل دی لوئیس در مراسم تجلیل از مارتین اسکورسیزی حاضر شد
- اسکورسیزی کوتاهترین فیلمش را میسازد/ «زندگی عیسی» در ۸۰ دقیقه
- معرفی برندگان گلدن گلوب/ کریستوفر نولان بهترین کارگردان شد/ ۵ جایزه برای «اوپنهایمر»
- «منطقه مورد علاقه» بهترین فیلم از نگاه منتقدان تورنتو شد/ معرفی برگزیدگان
- برترین فیلمهای سال ۲۰۲۳ به انتخاب منتقدان مجله «سایت اند ساوند»/ فیلم اسکورسیزی در صدر
- در دو بخش سینمایی و تلویزیونی؛ موسسه فیلم آمریکا بهترینهای سال را برگزید/ تداوم پدیده باربنهایمر
- دیوید فینچر از هالیوود خواست زودتر به کار برگردد/ سینما نمیمیرد
- کشتار سرخ، در سرزمین طلای سیاه/ «قاتلان ماه گل»، روایتی تلخ از کشتار بومیان اوسیج در سالهای وحشت
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود