فیلمهای برتر سال ۲۰۲۳ از سوی منتقدان سینمایی کایه دو سینما انتخاب شدند.
به گزارش سینماسینما، منتقدان کایه دو سینما برترین فیلمهای امسال را برگزیدند و طبق معمول با انتخاب غیرمعمول خود فیلمهای متفاوتی را معرفی کردند.
امسال در این فهرست فیلم «ترنکه لاوکین» ساخته لورا سیتارلا کارگردان آرژانتینی در رتبه نخست جای دارد. این فیلم در بخش افقهای جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و در سایت راتن تومیتوز امتیاز ۹۲ را کسب کرده است.
فهرست برگزیدگان امسال چنین است:
۱. «ترنکه لاوکین» ساخته لورا سیتارلا
۲. «چشمانت را ببند» ساخته ویکتور اریسه
۴. «آناتومی یک سقوط» ساخته ژوستین تریه
۴. «فابلمنها» ساخته استیون اسپیلبرگ
۵. « برگهای افتاده» ساخته اکی کوریسماکی
۶. «ناآرامی» ساخته سیریل شابلین
۷. « از پایان دنیا انتظار زیادی نداشته باش» ساخته رادو ژوده
۸. «دارو دسته تمپل وودز» سخته رابح عامر زعیم
۹. « تابستان گذشته» ساخته کاترین بریا
۱۰. دو فیلم به صورت مشترک شامل «پرنس» ساخته پی یر کرتون و «حضور» ساخته کلی رایکارد
ایندی وایر هم چند روز پیش فهرست برترین فیلمهایش را اعلام کرد که در راس آنها «زندگیهای گذشته» سلین سانگ جای داشت. «باربی»، «اوپنهایمر»، « شهرک ستارهای» و «قاتلان ماه کامل» دیگر فیلمهای آن فهرست بودند.
منتقدان کایه دوسینما فیلم های خود را از میان فیلمهایی برگزیدهاند که در سینماهای فرانسه در یک سال اخیر اکران شده بودند.
منبع: مهر به نقل از ایندی وایر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- با رای ۱۰۰ منتقد؛ «آروارهها» و «فهرست شیندلر» در صدر بهترین فیلمهای اسپیلبرگ
- درباره «اسب جنگی»/ فیلمی درباره جنگ، اما برای صلح؛ جنگ میکُشد، اما صلح میپیوندد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر میگیرند
- مستند «آروارهها» ساخته میشود/ اکران در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم
- امیلی بلانت در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ بازی میکند
- زنان در جشنواره کن ۲۰۲۴/ حضور پررنگ در هیات داوران، کم تعداد در میان فیلمسازان
- آناتومی یک طلاق عاطفی/ نگاهی به فیلم «آناتومی یک سقوط»
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- سزار فرانسه تاج را بر سر «آناتومی یک سقوط» گذاشت/ معرفی برگزیدگان
- قانون، دوست تو نیست/ نگاهی به فیلم «آناتومی یک سقوط»
- سایۀ خیال/ نگاهی به فیلم «آناتومی یک سقوط»
- فیلمی درباره حیوانات جهشیافته پیشتاز نامزدهای جوایز سزار شد
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- نمایش «کازابلانکا» / گزارش تصویری
- موافقت شورای پروانه فیلمسازی سینمایی با ساخت ۷ فیلم
- «هزار و یک فریم» برنده دو جایزه از جشنواره فیلم تسالونیکی شد
- همایون ارشادی درگذشت
- «سامی»؛ هرمنوتیک رنج و کنشگری ضدهژمونیک پیرامون
- «پیرپسر» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نمایش موزیکال «رابین هود» روی صحنه تالار وحدت
- جشنواره تورین با تمرکز بر فیلمسازان زن برگزار میشود
- برگزاری نخستین جلسه شورای داوری هنرهای نمایشی در انجمن صنفی تماشاخانههای ایران
- محمدعلی دشتی درگذشت
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- خوانشی روانکاوانه از جهانِ فیلم «استاکر» آندری تارکوفسکی
- سیر تحول قهرمان و جبر محیط در سینمای ناصر تقوایی: از «صادق کرده» تا «ناخدا خورشید»
- نمایش «بوف کور» با حضور مجابی و دولتآبادی
- این فیلم هنوز برای اکران آماده نیست/ واکنش تهیهکننده «نیمشب» به حضور در جشنواره شهر
- «شبی که ماه کامل شد» به هند رفت
- الهه نوبخت داور جشنواره بینالمللی فیلم رباط مراکش شد
- در جلسه شورای صنفی نمایش مصوب شد: «دو روز دیرتر» و «سینما شهرقصه» به سینماها میآیند
- کنسرت نمایش کورالاین / گزارش تصویری
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- اسماعیل خلج «دوستان با محبت» را روی صحنه میبرد
- آثار پناهی، مکری و روستایی در بخش غیررقابتی/ «رها» و «چشم بادومی» در مسابقه فیلمهای اول و یونیسف جشنواره هند
- مدیر و داوران بخش نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند
- مسعود رشیدی درگذشت
- هشدار محمود کلاری نسبت به از بین رفتن سینمای جدی
- دو نمایشنامه از مریم منصوری منتشر شد
- «بامداد خمار» و چالش بزرگ یک اقتباس
- حمید نعمتالله: تا تکلیف «قاتل و وحشی» مشخص نشود «بُت» را به جشنواره نمیدهم





