ابهام درباره فیلم جدید مارتین اسکورسیزی

پس از پروژه‌های بلندپروازانه «مرد ایرلندی» و «قاتلان ماه کامل»، بسیاری در انتظار هستند تا ببینند آینده مارتین اسکورسیزی با کدام پروژه سینمایی رقم خواهد خورد.

به گزارش سینماسینما، به‌تازگی اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد؛ اسکورسیزی امسال تولید فیلم «زندگی عیسی» با بازی اندرو گارفیلد را کلید نخواهد زد، پروژه سینمایی که قرار بود در ماه اکتبر آغاز شود اما به نظر می‌رسد این کارگردان کهنه‌کار در این مورد تغییر نظر داده است و این موضوع پرسش‌هایی را در مورد پروژه‌های آینده‌اش ایجاد کرده است.

به گزارش وُرلد آو ریل، اسکورسیزی اخیراً در کلگری با جنیفر لارنس و لئوناردو دی‌کاپریو ملاقاتی به صرف شام داشته است، جایی که احتمالاً درباره پروژه «سیناترا» بحث شده است؛ فیلمی که هر دو بازیگر برای بازی در آن اعلام آمادگی کرده‌اند. با این حال، خانوادۀ سیناترا به طور تاریخی مانع از ساخت بیوگرافی‌ درباره فرانک سیناترا توسط اسکورسیزی شده‌اند و نظرات اخیر نانسی سیناترا نشان می‌دهد که آنها هنوز هم ممکن است به این پروژه علاقه‌ای نداشته باشند و مشخص نیست آیا اسکورسیزی توانسته آنها را متقاعد کند یا خیر، اما فعلاً دی‌کاپریو پروژه دیگری در دست ندارد و لارنس نیز قرار است در نوامبر فیلم فعلی‌اش را تمام کند.

در سال ۲۰۱۷، اسکورسیزی ابراز ناامیدی کرد که پروژه فیلم زندگی فرانک سیناترا هیچ‌گاه به نتیجه برسد و گفت: «نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. فکر می‌کنم دیگر تمام شده است. بنیاد سیناترا به آن رضایت نمی‌دهند».

یک پروژه دیگر که احتمال دارد اسکورسیزی روی آن کار کند، اقتباس او از رمان «خانه» نوشته مریلین رابینسون است که با تاد فیلد و کنت جونز در حال توسعه آن است. این پروژه به نظر امیدوارکننده می‌رسد، زیرا به بررسی روابط عمیق خانوادگی و کشمکش‌های عاطفی می‌پردازد و این موضوع می‌تواند کاندیدای قوی برای کارگردانی بعدی اسکورسیزی باشد.

علاوه بر این، ابهاماتی در مورد اقتباس اسکورسیزی و دی‌کاپریو از فیلم «شرط‌بندی» نوشته دیوید گِرن نیز وجود دارد. اسکورسیزی اشاره کرده که ممکن است به دلیل ویژگی فیزیکی چالش‌برانگیز آن تنها بتواند به عنوان همکار کارگردان در این پروژه فعالیت کند. او همچنین گفته است که به خاطر سنش دیگر از ساخت فیلم‌های بزرگ با عوامل زیاد خودداری می‌کند.

در حالی که اسکورسیزی پروژه‌های بالقوه فراوانی از جمله «خانه» و احتمالاً «سیناترا» در افق کاری خود می‌بیند، مسیر کاری او ممکن است در این مرحله از زندگی‌اش با چالش‌ها و تغییرات غیرمنتظره‌ای مواجه شود.

آخرین فیلم اسکورسیزی با عنوان «قاتلان ماه کامل» بر اساس کتابی به همین نام نوشته دیوید گرن ساخته شد و به داستان واقعی قتل‌های دسته‌جمعی اعضای قبیله اوسیج (Osage) در دهه ۱۹۲۰ در اوکلاهوما می‌پردازد و جنایت‌های هولناکی را که در پی ثروت ناشی از نفت بر اعضای این قبیله اتفاق افتاده، مورد بررسی قرار می‌دهد.

این فیلم در جوایز اسکار در ۱۰ شاخه از جمله بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه بود.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 200846 و در روز دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰:۳۹
2024 copyright.