اسکار فرهادی به دستش رسید

تندیس طلایی اسکار اصغر فرهادی در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره کن توسط تهیه کننده فرانسوی به دست وی رسید.

به گزارش سینماسینما، اصغر فرهادی که به خاطر عدم حضورش در مراسم اسکار موفق به دریافت تندیس خود نشده بود، چهارشنبه شب تندیس طلایی اسکار خود را توسط الکساندر ماله گی دریافت کرد.

مراسم جوایز اسکار ۲۰۱۷ اسفند ماه در دالبی تیه‌تر در لس آنجلس برگزار شد و جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان به “فروشنده” به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران رسید.

این دومین جایزه اسکار فرهادی در بخش فیلم خارجی‌زبان، پنج سال بعد از موفقیت او با فیلم “جدایی نادر از سیمین” در سال ۲۰۱۲ است. او برای “جدایی…” نامزد اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی هم شد.

IMG_20170518_154113

فرهادی در اعتراض به دستور اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در منع سفر شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان از جمله ایران، در مراسم اسکار امسال شرکت نکرد، در عوض انوشه انصاری مهندس و فضانورد و فیروز نادری مدیرکل اکتشافات منظومهٔ خورشیدی در ناسا را به نمایندگی از خود برای حضور در این مراسم معرفی کرد.

شرلی مک‌لین بازیگر کهنه‌کار آمریکایی به همراه چارلیز ترون نام “فروشنده” را به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان اعلام کردند. انصاری و نادری به نمایندگی از فرهادی این جایزه را دریافت کردند و انصاری بیانیه فرهادی را خواند.

و حالا پس از گذشت چند ماه از این رخداد هنری در حالی که اصغر فرهادی امشب به عنوان سخنران ویژه افتتاحیه جشنواره کن حضور دارد تندیس طلایی خود را توسط ماله گی تهیه کننده فرانسوی فیلم خود دریافت کرد.

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 55205 و در روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۲:۳۸
2024 copyright.