احیا‌کنندگان سینمای مستقل

سینماسینما، ذبیح‌الله رحمانی

سینمای مستقل مدیون خیلی‌ها از جمله فیلمسازان مطرح با یک فیلم و یا چند فیلم و یا کسانی که با قلم زدن برای سینمای مستقل و با قدرت اجرایی‌شان توانسته‌اند با قدرت، مسیر ناهموار سینمای مستقل را هموار کنند، است.
از ابراهیم گلستان، بهرام بیضایی، امیر نادری، سهراب شهیدثالث، ناصر تقوایی، شاپور قریب، فریدون گله، فرخ غفاری، خسرو هریتاش و خیلی‌های دیگر. آنها در جایگاه واقعی و همیشگی‌شان به سینمای مستقل ایران کمک شایانی کرده‌اند.
اما پدر و دختری از نسل تازه نفس و خوش فکر که بی سر و صدا و کم ادعا در روند بهبودی سینمای مستقل تلاش فراوانی از خود بروز داده‌اند: روح‌الله برادری پدر و سمیرا برادری دختر با فیلم‌های ماندگاری همچون خواب تلخ محسن امیریوسفی، احتمال باران اسیدی بهتاش صناعی‌ها و زالاوا ارسلان امیری و فیلم‌های خوب دیگر گام‌های اصلی و دشوار خط تولید فیلم‌های کم هزینه‌ی مستقل را برداشته‌اند که تاثیرات مثبت آن چندین برابر فیلم‌های سخیف پر هزینه و پر مدعای سایر هنرمندان در سطح کشور و حتی جهان است.
قدردان این پدر و دختر فهیم در عرصه رشد و ارتقای بی منت این سینمای آبرومند مستقل هستم.
دست‌اندرکاران نیز حمایت همه جانبه کنند تا حلقه‌ی مفقوده و گم شده‌ی سینمای ما، در برج و باروی جهان بدرخشد و سینمای مستقل ما دوباره خودی نشان دهد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 177759 و در روز دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۹:۰۰
2024 copyright.