داریوش مهرجویی بد حرف زد، درست! دنده مان را کمی برای پهن شدن ورز بدهیم

داریوش مهرجویی
دکتر ارسیا تقوا

داریوش مهرجویی بد حرف زد! درست! به ما برخورد؟ بله !بدجوری! از انسان بزرگ، انتظار رفتاربزرگمنشانه داریم و وقتی بزرگی کهترانه برخورد کند ناراحت کننده تر و اسف بارتر است. اما مگر این اولین بار است که به پزشکان این مملکت توهین می شود؟ هر کدام از ما پزشکان دیوانی از خاطرات ریز و درشتیم در این مقال. نشنیده اید: “این که اصلا خوب نشده دکتر! توهم نداره ولی خیلی می خوابه به زور باید ۸ صبح بیدارش کنیم بفرستیم درمغازه!”
“عملتان خوب نبود انگشتاش بعد پیوند حرکت می کنه ولی سر انگشتا هنوز ذوق ذوق می کنه”
“درمانتون یک هفته هم تاثیر نداشت دوباره داره مواد می کشه!”
این گله ها و شکایت ها را پزشکان بسیار می شنوند. حتی به کرات توهین و نفرین و کتک را هم بی انصافانه شاهد بوده ایم. اما مگر قرار است ما دانه دانه ی این گله و شکایت و توهین ها را جواب بدهیم؟! هر چند آگاهی دادن کار خوبی است اما می دانیم سخت جواب می دهد. هزار پزشک در هزار رسانه بدمند که آمپول عوضی باعث فلج رضا صادقی نشده و او فلج اطفال داشته باز می دانیم فقط عده ی کمی از مردم باور می کنند.
بنابراین پیشنهاد می کنم کمی یاد بگیریم پوستمان را طراوت کلفتی بدهیم. دنده مان را کمی برای پهن شدن ورز بدهیم. فحش خورمان را کمی ملس کنیم. جواب توهین که توهین نیست. کفری شدن و یقه دراندن هم نیست. با صبر و طمانینه و فارغ از جنجال بهتر می توان کارها را پیش برد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 20673 و در روز جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۹:۳۴
2024 copyright.