برای درگذشت جمشید ارجمند/ مردی که می‌سرود

ناصر صفاریان: تا پیش از حضورش در سه‌گانه ترانه‌های ایرانی، تقریبا کسی از دوستان سینمایی نمی‌دانست سراینده تعدادی از خاطره‌انگیزترین و دل‌نشین‌ترین ترانه‌های ایرانی‌ست. منتقد بودنش مایه شهرتش بود فقط. در میان اهالی موسیقی هم همه نمی‌دانستند. اغلب با نام مستعار ترانه گفته بود و خودش هم خیلی نیازی به بازگو کردنش ندیده بود تا سال‌ها بعد…

جمشید ارجمند و سمندریان

روز تصویربرداری، احمدرضا احمدی را که مشاور کار بود و مصاحبه‌کننده، از خانه‌اش در جردن بردیم به خانه او در دارآباد. در را که باز کرد و ما وارد ساختمان شدیم، احمدی گفت «من که نمی‌تونم بیام!» ساختمان آسانسور نداشت و ما هم اصلا یادمان نبود احمدی نمی‌تواند چهار طبقه برود بالا. او آمد پایین و کمی حرف زدیم که ببینیم چه کنیم و در نهایت بنا شد این بار او بیاید خانه احمدی. رفت بالا و برگشت تا برویم. لباسش همان بود و سرووضعش همان؛ فقط کلاهی بر سر گذاشته بود.

جمشید ارجمند

تنها خواسته‌اش –نه این که شرط باشد- این بود که دخترش نبیند سیگار می‌کشد. ما هم هیچ جا هیچ تکه فیلم و هیچ قطعه عکسی از اوی سیگار به دست نشان ندادیم…. ولی حالا می‌شود. متاسفانه حالا می‌شود. جمشید ارجمند امروز صبح رفت. جمشید ارجمند هم امروز صبح رفت.

با تسلیت به لیلا ارجمند و شاهرخ دلکوی عزیز

 

عکس از : پویان فقیری

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 20624 و در روز چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳:۱۳
2024 copyright.