دانایی درد دارد خانم بهاره رهنما

سینماسینما، اردوان زینی‌سوق

خانم بهاره رهنما از خداوند برایتان آرامش خواهانم.
دانایی درد دارد و درد دانایی آدمی را تا مرز سکوت به سلول تنهایی می‌کشاند.
به حرمت حداقل یک دهه تلاش شما در حاشیه و متن فعالیت‌های سینمایی، تلویزیونی و تئاتری در کنار سایر هنرمندان، برای پرورش و آرامش روح و فکر و اندیشه تمامی ملت سرزمین مان ایران، از شما سپاسگزارم.
ثبات و تداوم هنرمندانه هنرمند در عرصه های هنری، منوط به تلاش، پشتکار و مهمتر از همه پرورش و یادگیری هنرمند برای ماندن در اوج خواهد بود.
چه بسیار کسانی که بر اساس روابط و نه ضوابط، در صحنه های هنر، میدان داری کردند و محبت و تشویق مردم را کسب کردند. از آنجا که ملت ایران همواره ملت فهیم و فرهنگ شناسی هستند، آنان را که با سطح فرهنگ و بینششان، رشد کردند، در صحنه پذیرفتند و همواره تلاش، سواد و توانمندی شان را ستودند.
آنان که نتوانستند ضوابط حضور مداوم را رعایت کنند، فراموش شدند و در این گروه دسته ای که کمی تدبیر و تعقل داشتند، به حاشیه امنی در صحنه های هنر به یادگیری پرداختند تا خود را آماده شانسی دگرباره برای جلب محبت و حمایت مردم کنند و دسته ای دیگر که تحمل فراموشی و دیده نشدن را نداشتند، دست به هر اقدامی برای غوغاسازی و دیده شدن، می زنند. خوب یا بد فرقی نمی کند، مهم دیده شدن است و ارضای عقده های شخصی.
خانم رهنما به عنوان یک هم وطن به شما توصیه می کنم، از دسته دوم حاشیه نشینان قله های هنر نباشید!
خانم رهنما، شما ندانسته و به نظر من بدلیل نداشتن دانش کافی برای حضور در چنین برنامه تلویزیونی به قوم بزرگ لر، توهین کردید و در این مدت از طرف تمامی اقوام ایرانی، سخن و کلام شما نکوهش شد و حتی توجیه ساده انگارانه، سطحی و اشتباه شما به عنوان عذرخواهی، نتوانست موج این نکوهش ها را کم کند.
این روزها همه از افتخارات شیرزنان و آزاد مردان لر نوشتند و بیان کردند و مسلما به دلیل وجود نام شما در جملات نوشتاری و بیان شده، همه را خواندید و شنیدید. به یمن این خواندنی‌ها و شنیدنی‌ها، شما اکنون اطلاعات و دانش خوبی از قوم لر پیدا کردید که باعث حیرت و تعجب‌تان شده است. شما ناخواسته آموختید و می دانید. مسلما آنکه می‌داند، حتی به سهو هم به دیگران توهین نمی کند. دانستن غبطه دارد و درد. فرصت بسیار است و تمایل برای دیده شدن از قاب تصویر و تلویزیون، بیش از پیش در شما مشهود است. این بار سعی کنید خوب دیده شوید و در خصوص سایر اقوام ایرانی مطالعه کنید و بیاموزید. آنگاه که دانستید، احتیاط بیشتری در بیان کلمات خواهید داشت، چرا که نادانی، بی‌پروایی در بیان کلمات در پی خواهد داشت.
سعی کنید بر اساس ضوابط بیاموزید که یادگیری درست، ثمره‌اش دانستن است. دانستن درد دارد و من برایتان آرامش آرزو می‌کنم.
( هنرجو، دانشجوی لر)

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 146382 و در روز سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۲:۰۷
2024 copyright.