شما چه واکسنی زده‌اید که بیمار نمی‌شوید؟!

سینماسینما، زهرا مشتاق

فهرست مرگ تمام شدنی نیست. امروز علی سلیمانی درگذشت تا به یادمان بیاورد دست اندرکاران حوزه هنر، چون دیگر مردم، تا چه اندازه بی پناه، تنها و رها شده اند.
سخنان منتشر شده از دکتر زالی که امروز سعی در دگرگون جلوه دادن آن دارند، نشان دهنده عمق صحنه، شما بخوانید فاجعه ای است که ما فقط تماشاگر آنچه که مقابل دوربین می گذرد هستیم. این روزها و همزمان با بر اریکه نشستن رئیس جمهوری جدید، تماس های مکرری گرفته می شود و می پرسند مطالبات فرهنگی خود را شرح دهید! دوست گرامی مطالبات فرهنگی، وقتی که مرده باشیم، به چه درد می خورد. اولین و مهم‌ترین مطالبه ما ارزش نهادن به جان مردم این جامعه است. هنرمند و غیر هنرمند هم ندارد. جان جان است. ماه های طولانی است که بازیگران و کارگردان ها و صنوف دیگر هنرمندان با احترام، با فریاد، با التماس، با طعنه، با تشر و هر زبانی که بلد بوده اند تقاضای خرید واکسن داشته اند. هنرمندانی که برای خالی نبودن آنتن صداوسیمای گرامی و شبکه های نمایش خانگی و البته تامین معاش خود ناچار به کار کردن در موقعیت دشوار بیماری کرونا بوده اند. خوب می دانم هستند خوانندگانی که درست در همین جا می گویند بابا این بازیگران که خیلی پولدارند. جواب: خیر. همه بازیگران سوپر استار و پولدار نیستند. من درباره کلیت جامعه هنرمندان صحبت می کنم. هنرمندانی که اگر کار نکنند، اگر شغلی نداشته باشند، بدون تعارف امکانی برای گذران زندگی خود و خانواده شان نخواهند داشت. پس حق انتخابی وجود ندارد. نمی توانند بگویند چون کرونا است سرکار نروم. چون زندگی خرج دارد. حالا مردند هم که خب مردند دیگر. مگر برای کسی مهم است. اگر مهم بود که وارد پیک وحشتناک پنجم و دلتای هندی نمی شدیم. گران بودن واکسن را بهانه می کنند؟! این همه واکسن رایگان که از کشورهای دیگر و جامعه بین المللی امکان «اهدا» به ایران داشتند. چرا آنها را نپذیرفتند؟ مگر بازاریان جزیره کیش حاضر نبودند با پول خودشان واکسن وارد کنند، چرا اجازه ندادند؟ بودجه کلانی که صرف ساخت واکسن تولید داخل شد کو؟ کجاست؟ می گویید آمار فوتی ها را از سازمان بهداشت جهانی پنهان می کردید؟ چطور؟ چگونه؟ مالک در سریال زخم کاری سه تا آدم کشته در آستانه فروپاشی و دیوانگی است. شما را در دنیای واقعیت چه می شود که از این مرگ‌ها هراس ندارید؟ آیا شب ها راحت می خوابید؟ استخر و سونا و سفر می روید؟ راستی شما چه واکسنی زده اید که بیمار نمی شوید؟ واکسن نخریدید در عوض ۷۲۰ میلیون یورو خرج خرید داروی رمدسیویر کرده اید؟! با کدام عقل چنین کاری کرده اید؟ واکسن گران بود؟ ما را هم در ردیف دریافت کنندگان کمک قرار می دادید. باشد ما راضی بودیم که حق خودمان را با منت به خودمان برگردانید.
می گویید اجازه خرید واکسن ندادند چون گران بود؟ این همه در این مملکت و از جیب و بیت المال همین مردم اختلاس و دزدی شده است و هیچ کس جرات ندارد صدایش دربیاید؛ حالا با چه رویی از نخریدن واکسن به بهانه گران بودن صحبت می کنید. اگر دیندار نیستید حداقل آزاده باشید.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 159688 و در روز پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۶:۱۱
2024 copyright.