صداوسیما و تکلیفی که روشن است

سینماسینما، کیوان کثیریان:

۱. یکی از برنامه های هفته گذشته دورهمی با اجرای مهران مدیری شگفت انگیز بود. آقای احمد نجفی که به گفته خودشان از دوستان نزدیک آقای شمقدری هستند و در دولت دهم نقش فرهنگی موثری داشتند، روی آنتن، شرح مبسوطی از خدمات رییس دولت نهم و دهم ارائه دادند و عنایات خود و رییس جمهور سابق به هنرمندان را برشمردند. دست آخر هم به تندی رییس جمهور فعلی را نصیحت کردند، ایشان را از فساد و صرف هزینه های اضافی بر حذر داشتند و به خدمت کردن به مردم فراخواندند.
انگار نه انگار که بخش اعظم گرفتاری‌های مملکت در دوره مورد نظر ایشان رخ داده و انگار نه انگار که شخص ایشان از عناصر اصلی بسته شدن خانه سینما بودند و در رادیو و تلویزیون نطق های آتشین می کردند. نکته اصلی اما این نیست. تلویزیون محترم که به سادگی آنتن را در خدمت تمجید از رییس جمهور پیشین قرار می‌دهد، واقعا آیا حاضر است بخشی از این فرصت را به خدمات دولت های قبل از نهم اختصاص دهد؟ آیا حاضر است تمجید اینچنینی از دولت فعلی را هم تحمل کند؟ بی شک آقای نجفی خود به مشکلات اساسی و مفاسد دوره پیش آگاه است و نیاز به یادآوری وجود ندارد اما طبیعتا دراین برنامه قصد تطهیر خود و روسایشان در دولت پیش را داشتند که تلاش بی‌حاصلی است. توصیه می‌کنم تلویزیون محترم اگر بنا دارد رییس جمهور فعلی مملکت را نصیحت کند، از چهره‌هایی با کارنامه سالم تر بهره ببرد. گرچه تکلیف صداوسیما و البته آقای نجفی با افکار عمومی مدتهاست روشن شده است.

۲. امیدوارم روزی برسد که هیچ مدیری به جهت کمبود اعتماد به نفس و یا پوشاندن نقاط ضعف، متوسل به خریدن برخی رسانه های کم اعتبار نشود تا بر منتقدانش بتازند و بی‌جهت از او حمایت کنند. از نقد و حتی خرده‌گیری نهراسد و به جای موضع گیری و دلخوری و یافتن راه های ساکت کردن منتقدان، به تصحیح کار خود همت بگمارد.

۳. پیشتر در همین ستون نوشته بودم کار هیات انتخاب جشنواره ملی فیلم فجرحساس تر و حیاتی تر از داوران است و با سرنوشت جوان‌ها سروکار دارد. باز هم میگویم. مجموعه مدیریتی سینمای کشور برای دیده شدن آثار جوان تر ها و تازه کارها که فیلمشان در جشنواره پذیرفته نشده باید فکری اساسی بکند.

روزنامه ایران. اول بهمن ۹۶

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 77864 و در روز یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵:۵۲
2024 copyright.