«مرد بازنده»، برنده است

سینماسینما، نغمه خدابخش

تازه ترین ساخته محمدحسین مهدویان که اثری است در ژانر پلیسی_جنایی، در اولین روز جشنواره چهلم در برج میلاد نمایش داده شد. نکته قابل توجه در این اثر بخش بازیگری و چهره پردازی فیلم است.

بعد از همکاری‌های پی در پی و موفق مهدویان و عزتی در آثار سینمایی و همچنین سریال «زخم کاری» که بازی جواد عزتی بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، این بار نیز هم به لحاظ کاراکتر و هم از نظر ظاهری و رده سنی متفاوت ظاهر شده و بی شک حضور جواد عزتی یکی از برگ‌های برنده «مرد بازنده» است.
جواد عزتی در «مرد بازنده» نه تنها جواد عزتی متفاوت و کاملا به دور از نقش آفرینی‌های سابقش است بلکه کاراکتری متفاوت از کارآگاهی را به نمایش می‌گذارد که دور از انتظار تماشاگر بوده و قبلا دیده نشده و یا کمتر دیده شده است.
او در کمال خونسردی و متفاوت از دیگر همکارانش پرونده ای که مسئول رسیدگی به آن است را پیگیری می‌کند، متفاوت بازجویی می‌کند، متفاوت تحقیق کرده و حتی متفاوت زندگی می‌کند. تفاوت رفتاری شخصیت احمد خسروی در زندگی خصوصی و خلوت خود در مقابل رفتار حرفه ای در محل کار، از او کاراکتری خاص به نمایش گذاشته است. عکس العمل او در مواجهه با اطرافیان نیز متفاوت و دور از انتظار است (کافی‌ست به عکس العمل او در مقابل رفتار پرخاشگرانه پسرش و یا برخورد او در پاسگاه در مقابل نگهبان بازداشتگاه اشاره کرد).

علاوه بر نقش آفرینی قابل توجه، گریم سنگین و متفاوتی که برای چهره عزتی طراحی شده تا در رده سنی موردنظر قابل قبول باشد، به باورپذیری این شخصیت کمک کرده است.
طراحی چهره پردازی شهرام خلج و بازی متفاوتی که مهدویان از دیگر بازیگران اصلی فیلم چون رعنا آزادی ور، آناهیتا درگاهی و بابک کریمی گرفته نیز متفاوت از نقش آفرینی‌های آنان در دیگر آثار بوده و باعث شده بخش بازیگری فیلم مورد توجه قرار بگیرد. از سویی انتخاب بازیگری جوان و بااستعداد تئاتر که در سریال پر مخاطب «خسوف» مورد توجه قرار گرفت و نظر تماشاگران بسیاری را به خود جلب کرد، در «مرد بازنده» نشان از هوشمندی کارگردان برای بیشتر دیده شدن اثرش دارد.
سجاد بابایی شخصیت دوست داشتنی و آرام و عاشق پیشه «خسوف» در «مرد بازنده» جوانی است مستقل و محکم که در پی آرزوهای بزرگ است. بازی متفاوت بابایی در «مرد بازنده» مهر تاییدی است بر استعداد این بازیگر و حضور او در این فیلم یکی از نکات مهم و کنجکاوی برانگیز برای طرفدارانش است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 168812 و در روز سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۸:۴۹
2024 copyright.