ورود سینمای ایران به بورس‌؛ گام مهم در جهت توجه به صنعتی شدن

سینماسینما، زهرا مشتاق 

دیدار اعضای هیات مدیره تهیه کنندگان، با مدیران فرابورس می تواند اتفاقات تازه و متفاوتی را در سینمای ایران رقم بزند.
ورود سینمای ایران به بورس، می تواند گام موثر و مهمی برای توجه و تلاش بیشتر جهت صنعتی شدن سینمای ایران باشد. گردش مالی سینمای ایران که اگر تولیدات شبکه نمایش خانگی را نیز به آن اضافه کنیم، می تواند منبع مالی قابل توجهی باشد؛ به سینمای ایران رفته رفته جنبه و وجهه ای صنعتی خواهد بخشید. ورود سینما به بورس معنایش قرار گرفتن کنار صنایع و شرکت های معتبری است که سالیان دراز سهام خود را در بورس عرضه و هماره در هر شرایط بازار، متقاضیانی همیشگی با خود همراه داشته اند. حضور سینمای ایران در بورس می تواند سهامداران بالقوه ای را جذب این مسیر سازد. به خصوص نهادهای حقوقی یا سرمایه گذاران شخصی که به نوعی به هنر سینما علاقه مند باشند، چه بسا علایق شخصی آنان در این تصمیم گیری و مشارکت نیز نقش داشته باشد.
سینمای ایران در سه بخش تولید، پخش و سینماداری تصمیم به ورود به جریان بورس کشور دارد. یعنی سه شاخه اصلی سینما که هر چه قوی تر و تنومندتر باشد، می تواند نتایج مفید و موثرتری را به کلیت سینمای ایران تزریق کنند. هم چنانکه شرکت های سودده هماره در راس هرم بورس قرار دارند، سینمای ایران نیز چه بسا به مدد علاقه مندی کلی مردم به جریان سینما، مخاطبانی پروپا قرص در بورس پیدا کند.
البته این نشست اولین گام ها در راهی طولانی است که نیازمند فراهم شدن مقدمات و هماهنگی های میان و درون سازمانی بسیاری است. اما اصل اتفاق روی‌داده نوید خوشحال کننده ای برای خانواده سینماست. چون رونق جریان سینما، می تواند تمامی اعضا این خانواده بزرگ را منتفع سازد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 139655 و در روز چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۸:۳۷
2024 copyright.