وقتی فردوسی‌پورها نباشند…

سینماسینما، محسن جعفری راد


برگ برنده های اجرا و کارشناسی یک برنامه تخصصی فوتبالی، به حافظه درست، بیان نکات هوشمندانه که مخاطب حرفه ای هم کمتر می داند، شور و هیجان بخشیدن هنگام حرف زدن، اطلاعات دقیق درباره تمام جنبه های بازی ها، تایمینگ درست هنگام حرف زدن، اشتباه نگرفتن اجرا با کارشناسی و تحلیل و … ارتباط مستقیم دارد. به عنوان مثال عادل فردوسی پور را در نظر بگیرید در کنار حمید رضا صدر؛ فردوسی پور در دو دقیقه ده نکته کمتر گفته شده، می گوید و آقای صدر با شور و حرارت بی نظیرش و فن بیان ساده و صمیمی و شورانگیزش می تواند به یک برنامه غنا ببخشند.

در برنامه‌ای که این شب ها درباره فوتبال با عنوان یورو ۲۰۲۰ هست، دو مجری گذاشته اند که اولا محمد رضا احمدی گزارشگر فوتبال است و نه مجری و نه کارشناس، محمد حسین میثاقی هم ثابت کرده که هنوز با یک مجری جذاب شدن، فاصله دارد. مثلا در برنامه فوتبال برتر، موضع بالای او نسبت به برخی تیم ها و بازیکنان (شما مجری هستید نه تحلیلگر) متلک های بچه گانه، تایمینگ نادرست و عدم مدیریت صحیح بحث های چالشی، کاملا او را به یک کله سخنگو تبدیل می کند.

به این ترتیب حضور میثاقی و احمدی بیش از پیش، فقدان خلاقیت و نوآوری و آدم های خلاق و متخصص را در تلویزیون به اثبات می رساند.
این برنامه هم که هزینه چندین میلیاردی برای آن شده، با عدم دعوت از کارشناسان مجرب مثل حاج رضایی، عدم حضور مترجم مجرب، سوتی ها و گاف های مختلف، نبود آیتم های جذاب و مستندهای به روز و از همه مهمتر گزارش های پیش پاافتاده و فارغ از خلاقیت بازی ها که باعث می شود مخاطب، فوتبال را صامت ببیند! نمره ضعیفی را از آن خود کرده است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 158433 و در روز دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۸:۳۰
2024 copyright.