یادداشتی برای جایزه سینماسینما

سینماسینما، کیوان کثیریان : *

 

آکادمی سینماسینما را راه انداختیم و به امیدخدا آیین پایانی اش را بزودی برگزار می‌کنیم. حالا من هستم و علی علایی و یک گروه صمیمی که بی‌چشمداشت به کمکمان آمدند و تلاش می‌کنند تا نخستین گام این حرکت به خوبی برداشته شود. از کیانوش عیاری بزرگ، معتبر و بااخلاق سپاسگزارم که پذیرفتند کنارمان باشند و با راهنمایی ایشان کار را پیش ببریم. از شصت نفر عضو آکادمی خاضعانه ممنونم که اینهمه حرفه‌ای و با لطف پذیرفتند که اولین اعضای این آکادمی باشند. سعی کردیم یک اتفاق شسته رفته و با حساب و کتاب بیفتد و آیین نامه مدون و شفاف و کم خطایی داشته باشد. خودمان را در مواجهه و تقابل با هیچکس نمی‌بینیم چرا که ما هم برای کمک به رونق فضای سینما آمده‌ایم. به همه جوایز و جشن‌های مشابه احترام می‌گذاریم و کنارشان هستیم. جشن منتقدان که سال‌ها در بطن آن زحمت کشیدیم و جزیی از وجود ماست و موفقیتش موفقیت ماست، یکسال از آرای ما جلوتر است و خوشبختانه تداخلی با آن نداریم چرا که آنها جشنواره فجر را داوری می‌کنند و ما اکران سال را. جشن حافظ که سبک خاص خودش را دارد و پیشکسوت‌ است و جنس جوایزش با ما متفاوت. جشن خانه سینما که اصولا جایگاه والایی دارد و خود من همواره یا عضو شورای سیاستگذاری‌اش بوده‌ام یا داورش و طبعا جوایزش صنفی و معتبرترین است. البته که ما در آکادمی سینماسینما هشت جایزه بیشتر نخواهیم داشت. ما نه قرار است جای کسی را تنگ کنیم و نه قرار بر مقابله با کسی داریم.
آنچه در جوایز آکادمی سینماسینما قطعی است استقلال آن از هر جا و هر جشنواره و هرنهاد و هر چیز و هر شخصی است. ما تنها به آرای اعضای آکادمی خودمان وابسته‌ایم. جایزه سینماسینما یقینا با کمک بخش خصوصی برگزار می‌شود و به‌هیچ عنوان کمک‌های گوناگون غیرخصوصی را همراه نخواهد داشت. گرچه با توجه به تکانه‌های ناگهانی اقتصادی کشور به مشکل و دشواری برخورد کردیم ولی از این اصل کوتاه نمی‌آییم. ما تنها به شفافیت و درستی و کیفیت کارمان فکر می‌کنیم و قطعا به زودی نام شصت عضو آکادمی و همچنین اسامی اسپانسرهایمان را اعلام خواهیم کرد.
انتقادهای بی شائبه و از سر دلسوزی و صداقت را روی چشممان می‌گذاریم و اتهام‌های ناروا و فحاشی‌ها قویتر و مصمم‌ترمان خواهد کرد.
اعضای آکادمی طبق پیش‌بینی‌مان یکصد نفر خواهند بود ولی امسال به دلیل کوتاهی زمان، آکادمی شصت عضو دارد. جای خیلی از سینماگران، منتقدان، کارشناسان و همکاران رسانه‌ای خالیست که بلافاصله پس از مراسم پایانی اولین دوره به جمع‌مان اضافه می‌شوند.
از تمام همکاران رسانه صمیمانه تشکر می‌کنم که اولین خبر این جایزه را منتشر کردند. تم این رویداد تقویت “همدلی” است پس دست همه همراهان این رویداد را می‌فشارم و امیدوارم با کمک‌ همه، این جایزه به یک اتفاق مهم تبدیل شود و به سینمای ایران منفعت برساند.

*دبیر جایزه سینماسینما

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 94046 و در روز یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰:۴۵
2024 copyright.