یکی پاسخگو باشد/ درباره «لایه‌های دروغ»

سینماسینما، کیوان کثیریان

مدیرعامل وقت بنیاد سینمایی فارابی آقای تابش که در ساخت «چیزی» به نام «لایه‌های دروغ» مشارکت داشته‌اند و بابتش پول داده‌اند، مدیر سینمایی وقت، آقای حیدریان که دستور این مشارکت را صادر کرده‌اند، اعضای هیات انتخاب جشنواره چهلم که با کنار گذاشتن چندین فیلم‌ خوب، چنین چیزی را شایسته حضور در جشنواره دانسته‌اند، همگی باید پاسخگو باشند.
بیایند بگویند چه مبلغی به این فیلم پرداخت شده و چرا. بگویند چه سلیقه سینمایی از چنین چیزی حمایت کرده و بابتش از جیب مردم هزینه پرداخت کرده. بگویند با چه معیار و مبنایی این فیلم در بخش مسابقه جشنواره حضور دارد.
طبیعتا در چنین شرایطی هیچ مسئولی آفتابی نمی‌شود و کی بود کی بود من نبودم راه می‌افتد و چه خوش‌خیالم من که توقع پاسخ از جماعت مسئول دارم.
وقتی گاف‌های بزرگتری مثل فیلم «لاله» با آن هزینه سرسام آور از جیب ملت ساخته می‌شود و یک صدم هزینه‌اش هم نمی‌فروشد و هیچکس هم پاسخگو نیست، چه توقعی از پاسخگویی برای لایه های دروغ؟
فقط بدانیم با پولی که از سوی دولت صرف خزعبلاتی از این دست شده، چندین و چند فیلمساز جوان می‌توانستند فیلم اولشان را بسازند. جوانانی که ایده و توانایی ساختن را دارند اما دستشان از پول کوتاه است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 169226 و در روز جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۸:۵۴
2024 copyright.