سینماسینما، پگاه هوشنگی
تمساح خونی اولین ساخته جواد عزتی یک طنز موقعیت است که داستانش را با هیجان و انرژی جلو میبرد طنزی که به دور از هرگونه لودگی تماشاگر را به موقع میخنداند. بازی عزتی و جمشیدیفر یک دست است و هیچ یک بر دیگری سبقت نمیگیرد. بده و بستانهای این دو کاراکتر چه در دیالوگ و چه در اکتها در موقعیتهای مختلف به بار کمدی فیلم و باورپذیری شخصیتها کمک کرده و جلب مخاطب را باعث میشود.
بعد از چند بازی اخیر جواد عزتی در ژانرهای جدی و اجتماعی و فاصله گرفتن او از نقشهای کمدی، در تمساح خونی با کاراکتری طنز خوش درخشیده است که نشان از توانایی او در حفظ توازن نقش آفرینیها و انتخابهای اوست. تمساح خونی قطعا در کارنامه حرفهای جمشیدیفر سکوی پرتابی است که باعث فراهم آوردن موقعیتها و درخشش در آثاری از این دست است. با توجه به اینکه کارگردانی در ژانر کمدی از سختترینهای این حرفه بشمار میرود، تمساح خونی یک سر و گردن از دیگر آثار در این ژانر بالاتر است.
در برخی سکانسها مانند سکانس میز پوکر شاهد هنرنمایی عماد خدابخش به عنوان تدوینگر هستیم با اینکه در این سکانس آنطور که باید کمدی شکل نمیگیرد، زیرا مبتنی بر کلوزآپ و کاتهای سریع است اما نمیتوان از تدوین خوب او چشم پوشی کرد. از نکات ضعف تمساح خونی این است که فیلم انرژی ابتدایی خود را تا انتها حفظ نمیکند و نکته دوم صدای بلند و شلوغی در برخی سکانسهاست که باعث میشود برخی دیالوگها شنیده نشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «وحشی»؛ اولین حضور سریالهای ایرانی در تورنتو
- وحشیسازی یا وحشیزادگی؟/ روایتی از داود اشرف و زخم فرودستان در «وحشی»
- از ۲۵ فروردین؛ سریال هومن سیدی به شبکه نمایش خانگی میآید
- «رکسانا»؛ فیلمی که دردها را فریاد میزند
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- با ۱۷ میلیون و ۶۸۴ هزار مخاطب؛ سینمای ایران در سال ۱۴۰۳، ۱۰۰۰ میلیاردی شد
- پرفروشترین فیلمهای سینمایی نیمه اول سال از «تگزاس ۳» تا «تمساح خونی»
- تازهترین آمار فروش سینماها با پیشفروش «زودپز»
- بررسی آمار فروش فیلمها در ۶ ماه ابتدایی ۱۴۰۳ / گیشه هزار میلیاردی با صدرنشینی «تگزاس ۳»
- اکران «شهسوار» از چهارشنبه
- «تمساح خونی» و «آبی روشن» آنلاین اکران میشوند
- یادداشتی بر فیلم «گردبادها»؛ روایت مبارزه بشر با قهر طبیعت
- نگاهی به فروش فیلمهای روی پرده سینماها/ «تگزاس ۳» جای «تمساح خونی» را گرفت
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- نمایش «کازابلانکا» / گزارش تصویری
- موافقت شورای پروانه فیلمسازی سینمایی با ساخت ۷ فیلم
- «هزار و یک فریم» برنده دو جایزه از جشنواره فیلم تسالونیکی شد
- همایون ارشادی درگذشت
- «سامی»؛ هرمنوتیک رنج و کنشگری ضدهژمونیک پیرامون
- «پیرپسر» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نمایش موزیکال «رابین هود» روی صحنه تالار وحدت
- جشنواره تورین با تمرکز بر فیلمسازان زن برگزار میشود
- برگزاری نخستین جلسه شورای داوری هنرهای نمایشی در انجمن صنفی تماشاخانههای ایران
- محمدعلی دشتی درگذشت
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- خوانشی روانکاوانه از جهانِ فیلم «استاکر» آندری تارکوفسکی
- سیر تحول قهرمان و جبر محیط در سینمای ناصر تقوایی: از «صادق کرده» تا «ناخدا خورشید»
- نمایش «بوف کور» با حضور مجابی و دولتآبادی
- این فیلم هنوز برای اکران آماده نیست/ واکنش تهیهکننده «نیمشب» به حضور در جشنواره شهر
- «شبی که ماه کامل شد» به هند رفت
- الهه نوبخت داور جشنواره بینالمللی فیلم رباط مراکش شد
- در جلسه شورای صنفی نمایش مصوب شد: «دو روز دیرتر» و «سینما شهرقصه» به سینماها میآیند
- کنسرت نمایش کورالاین / گزارش تصویری
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- اسماعیل خلج «دوستان با محبت» را روی صحنه میبرد
- آثار پناهی، مکری و روستایی در بخش غیررقابتی/ «رها» و «چشم بادومی» در مسابقه فیلمهای اول و یونیسف جشنواره هند
- مدیر و داوران بخش نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند
- مسعود رشیدی درگذشت
- هشدار محمود کلاری نسبت به از بین رفتن سینمای جدی
- دو نمایشنامه از مریم منصوری منتشر شد
- «بامداد خمار» و چالش بزرگ یک اقتباس
- حمید نعمتالله: تا تکلیف «قاتل و وحشی» مشخص نشود «بُت» را به جشنواره نمیدهم





