سینماسینما، مسعود میمی – خلق کابوسی تلخ از زندگی، درامی است در فیلم زیبای «پریناز» که براستی شگفت زدهات میکند. فیلم آغازی کوبنده دارد و سکانس خودکشی در این فیلم با بازی خوب شبنم قلی خانی در سینمای ایران ماندگار خو اهد ماند. در سرتاسر فیلم بغض آنچنان گریبانت را میگیرد که نمیتوانی اشکهایت را پنهان کنی.
گریم درخشان استاد اسکندری بازی سیمین معتمد آریا را دو چندان قوی کرده و شخصیتی را خلق کرده که هرگز در فیلم دیگری ندیدهای. بابک کایدان نویسنده فیلمنامه قدم به حریمی گذاشته که کمتر کسی جسارت این کار را دارد. کایدان بدنبال ریشه یابی باورهای مذهبی است و در این کار موفق است. بازی مژگان بیات در نقش زنی خیابانی سکانسی پر تنش و درخشانی را با معتمد آریا به اجرا میگذارند که تاثیری خوبی در کل فیلم میگذارند و جز سکانسهای به یاد ماندنی است.
صدا برداری و صدا گذاری در این فیلم در فضاسازی داستان نقطه عطفی است که کمتر در فیلمی دیده شده است. صدای محیط تماشاگر را در قلب جغرافیای فیلم قرار میدهد و هرگز صدای پرندهها و مرغان عشق را فراموش نمیکنی و در آخر کارگردانی هوشمند بهرام بهرامیان نشان میدهد که حرف برای گفتن دارد و دغدغهاش فقط فیلم ساختن نیست بلکه اندیشمندی پشت ماجرا او را به شوق می آورد و اما براستی چه کسی بالهای «پریناز» را شکست؟

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آدمهای اشتباه/ نگاهی به فیلم «پریناز»
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- سحر قریشی در جذب مخاطبان ناکام ماند/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- از رکوردزنی «متری شیش و نیم» تا فروش ۱۲۱ میلیاردی/ نگاهی به اتفاقات ۱۰۰ روز نخست سینمای ایران
- «زهرمار» اوج گرفت، «شبی که ماه کامل شد» صدرنشین ماند/ گزارش فروش هفتگی سینما
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- «شبی که ماه کامل شد» از «ما همه با هم هستیم» سبقت گرفت/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- «کار کثیف» پس از «دختر شیطان» روی پرده میرود
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «آقای سانسور» در اکران آنلاین میلیاردی شد/ اتمام اکران در هفته آینده
- گریمور فیلم «محمد رسولالله (ص)» درگذشت
- گفتوگو با محمد کارت، کارگردان «شنای پروانه»/ جبر تو را نمیسازد تو هستی که شرایط را میسازی
- تجلی فانتزی و تخیل در آثار فریال بهزاد
- بررسی آثار دعا در آرامش روح و روان در رادیو
- «نان مقدس» در بخش مسابقه جشنواره «ترنتو» ایتالیا
- جشنواره فیلمهای فانتزی به صورت فیزیکی برگزار میشود
- کارگاههای آموزشی «سینماحقیقت» منتشر میشود
- تحلیل و بررسی تفاهمنامه ۲۵ ساله ایران و چین با نمایش یک مستند
- فیلمبرداری «تفریق» متوقف شد
- برندگان بفتا ۲۰۲۱ معرفی شدند/ «سرزمین آوارگان» برنده بزرگ مراسم
- سکانس طلایی/ مغازه کنار خیابان
- آغاز ثبتنام باشگاه مخاطبان جشنواره جهانی فجر
- آوینی، سینمای اِشراقی و تاریخ ایدئولوژیک
- دو جایزه اصلی جشنواره فیلم هنگ کنگ به «دشت خاموش» رسید
- «بنفشه آفریقایی» به جشنواره آتلانتا رسید
- امیر آقایی و پگاه آهنگرانی به «خط نجات» پیوستند
- «چپ دست» آماده نمایش شد
- انجمن کارگردانهای آمریکا کلوئی ژائو را بهترین کارگردان سال انتخاب کرد
- «گودزیلا در برابر کونگ» رکورد «انگاشته» را هم شکست
- برگزیدگان بخش فنی «بفتا» معرفی شدند
- «درخت گردو» به جشنواره مسکو دعوت شد
- به دلیل شیوع کرونا، خانه سینما به مدت ۱۰ روز تعطیل شد
- «دم غروب، زعفرانیه» در مرحله تدوین
- سحرگاه ماه رمضان با بارانی ترین ماه همراه شوید
- پوستر «ناجی» رونمایی شد
- «نوروز رنگی» تلاشی برای احیای لهجه مشهدی
- راز بیرمقی «همرفیق»
- وزیر اطلاعات: هنرمندان ما از ساخت فیلم و سریال با همکاری وزارت اطلاعات استقبال میکنند
- چرا پروژههای فیلمبرداری تعطیل نمیشوند؟