سینماسینما، سینا اخباری
«ملاقات خصوصی» روایت عشقی است که در شرایطی نامتعارف و در بستری تلخ شکل می گیرد و با نقاط عطفی ببینده را غافگیر و مجذوبِ داستان می کند.
در همین نقاط عطف، شخصیت ها و موقعیت هایی به داستان افزوده شده و روایت وارد چالش های تازه ای می شود.
در این مسیر بیننده در نیمه اول فیلم درگیر همذات پنداری با دو طرف این عاشقانه است و در نیمه دوم درگیر قضاوت هایی ناپایدار است که گاه و بیگاه در ذهنش شکل می گیرد و رنگ می بازد و در واقع همین نوسانات و قضاوت هاست که مخاطب را تا پایان قصه به خوبی نگه میدارد.
موسیقی در «ملاقات خصوصی» با وجود روایت احساسی حاکم بر فیلم، چندان درگیر ملودی پردازی نمی شود و به شکلی هوشمندانه، از تعدد و تکثر در تم ها و تنوع نابجا در رنگ آمیزی سازی پرهیز می کند و با فضاسازی هایی بر محوریت ویلنسل و ویلن فضای احساسی اما پر تنش فیلم را به درستی همراهی و حمایت می کند. موسیقی در «ملاقات خصوصی» گاه مانند یک راوی بی طرف و مسلط بر قصه ظاهر می شود و گاه مانند ناظری متاثر از آن. گویی موسیقی، در بازی های تِماتیک و روایت گریِ خود، دچار همان قضاوت و تشویش و نوسانات احساسی ناشی از داستان شده است و همین نکته کارکرد متفاوتی از موسیقی در این فیلم را به نمایش می گذارد.
هر چند حجم استفاده از موسیقی در برخی قسمت های فیلم کمی سنگینی می کند اما در مجموع می توان موسیقیِ بامداد افشار برای «ملاقات خصوصی» را یک موسیقی فیلم منسجم و متناسب در راستا و در خدمت فیلم دانست.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چند فیلم جشنواره فجر پشت خط اکران هستند؟
- اعلام برنامه ورکشاپهای جشنواره فجر؛ نام مدرسان محرمانه است؟
- دوران شکوه باغ از خاطرمان رفته؛ جشنواره جهانی/بینالملل فجر چه بود و چه شد
- سهم نمایش فیلمهای کوتاه در جشنواره فجر چقدر است؟
- واکنش رئیس سازمان سینمایی به انصرافها از جشنواره فیلم فجر
- جشنواره فیلم فجر آغاز شد/ سیمرغ مردمی در بلاتکلیفی/ فیلمهای بخش کوتاه و بینالملل هنوز معرفی نشده
- رئیس سازمان سینمایی: هنر تحریمپذیر نیست
- سرنوشت نامعلوم چند فیلم ادوار جشنواره/ جشنواره فیلم فجر و دردسری به نام توقیف
- یک اجرای جنونآمیز/ یادداشت کارگردان «ملاقات خصوصی» درباره بازی پریناز ایزدیار
- جشنوارهای در تسخیر فارابی، اوج و حوزه هنری/ فیلمهای بخش سودای سیمرغ فجر چهل و یکم معرفی شدند
- عاشقانهای که دچار کماقبالی شد/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: جشنواره فیلم فجر مردمیترین جشنواره جهان است
- روحالله سهرابی مطرح کرد؛ آخرین وضعیت «کاناپه»، «برادران لیلا» و برگزاری جشنواره فیلم فجر
- حرف و حدیثهای اکران یک فیلم پرحاشیه در روزهای خاص سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- راهنمایی همراه اول در خصوص مشکل احتمالی در ساعت برخی گوشیهای تلفن همراه
- جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره فیلم گلدن پاندا چین به «یدو» رسید
- نماینده فرانسه در اسکار معرفی شد/ تریه از رقابت برای اسکار بینالمللی باز ماند
- «تبانی» از امشب روی صحنه میرود
- «رویای مردان مضحک» در تماشاخانه استاد انتظامی
- هیات داوران جشنواره فیلم لندن معرفی شدند
- نسخه ویژه نابینایان سریال «حیثیت گمشده» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- «روح هنر» در فضای مجازی دمیده میشود/ نمایشگاه مشترک ایران و هلند در هفت رشته هنرهای تجسمی
- «مرداب» به شبکه نمایش خانگی میآید/ سریالی معمایی از برزو نیکنژاد
- برگزاری نمایشگاه «دفاع مقدس در قاب سینما» در موزه سینما
- «جانوران» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- «نگهبان شب» رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد
- تردیدهای اخلاقی در گستره و تنوع نظم اجتماعی/ درباره فصل اول سریال «آخرین ما»
- آرش میراحمدی درگذشت
- معرفی آزمایشگاه ۵G و اینترنت اشیا همراه اول در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد: مهاجرت در عصر مدرن تبدیل به یک پدیده سیاسی شده است
- رونالدو در سرزمین امام قلیخان
- تن به حقارت دادن/ درباره هجوم مردم برای دیدار با رونالدو
- دو فیلم در مستندات یکشنبه بررسی شد؛ تاثیر انقلاب مخملی در سینمای چک
- ثبتنام هشتمین دوره کارآموزی همراه اول تا ۲۹ شهریور ادامه دارد
- راهیابی «سیزده سالگی» به جشنواره مورد تایید اسکار و بفتا
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفللوشاتو میرود
- «تهرانِ عاشق» رونمایی میشود
- برنامه ادامه اکران «اتاق مهمان» در سینمابدیل
- اعلام برنامههای آخر هفته سینماتک خانه هنرمندان ایران/ «تِنِت» و «بانی و کلاید» نمایش داده میشوند
- «با من فریاد بزن» در جشنواره مکزیکی/ روایتی از تحقق رویای زنی جوان
- «تفریق»؛ معلق میان پرسشهای ناتمام
- در مصاحبه با تایم مطرح شد؛ مارتین اسکورسیزی ۵ پروژه برای ساخت دارد/ اقتباس از «خانه» در فهرست
- به بهانه «خائنکشی»؛ کیمیایی از دریچه «قیصر»