«دسته دختران»؛ داستان فدای سکانس‌های جنگی شد

سینماسینما، ایلیا محمدی‌نیا

منیر قیدی در ویلایی ها قصه ناگفته ای از جنگ را به تصویر کشید و این بار داستانی دیگر را پیش روی مخاطب می گذارد تا جنگ را نه از منظر رسمی اش که همیشه دیده بودیم از منظری تازه و دیریاب نظاره گر باشیم.
فیلم تازه منیر قیدی اما قوام داستانی ویلایی ها را ندارد. فیلم «دسته دختران» پر است از پلانها و سکانس های نفس گیر و عریان از خشونت جنگ که یادآور فیلم «تنگه ابوقریب» بهرام توکلی است.
اینکه فیلمساز از حضور غیر کلیشه ای زنان و دختران در جنگ بگوید حتما جذابیت های فیلم را پیش از دیدن آن دو چندان می کند اما داستان فیلم و غالب زنان حاضر در آن چیزی فراتر از فیلم های جنگی که از حضور زنان گفته بودند، نبود.
کاش خط داستانی پررنگ تر، ملموس و غیر کلیشه ای از نحوه حضور زنان در جنگ می دیدیم. چیزی که از عنوان فیلم متبادر می شد.
منیر قیدی در پلان ها و سکانس ها جنگی موفق عمل می کند. اما فیلم به. جز سکانس های مهیج به داستان درخوری هم نیاز دارد.

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 169319 و در روز جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۵:۵۲
2024 copyright.