سینماسینما، پگاه هوشنگی
فیلم «زیبا صدایم کن» روایت رابطه پدری است که در یک آسایشگاه روانی بستری است و تلاش میکند از آن محیط مرخص شود و خود را به سالروز تولد دخترش برساند تا بتواند یک روز را در کنار دختری بگذراند که سالهاست طعم داشتن پدر و مادر را نچشیده است.
داستان در خیابان ولیعصر تهران میگذرد که شاهد تلاشهای پدر برای دیدار دخترش است و دختری که میان احساس مسئولیت و عشق به پدر باید تصمیم سختی بگیرد و اینها در کنار هم یک ملودرام احساس برانگیز دیگر برای صدرعاملی به ثبت رسانده است .
«زیبا صدایم کن» از همان ابتدا قصه دارد شخصیت های درستی دارد و میتواند بیننده را با خود همراه سازد قصه که اوج میگیرد نگران سرنوشت شخصیتهای قصه میشویم و با تمام اوج و فرودهای قصه همذات پنداری میکنیم؛ تصویر و موسیقی هم کاملاً در خدمت فیلم است و تدوین بسیار روان و ملموس است که البته نام بهرام دهقانی به تنهایی گویای همه چیز است. بازی امین حیایی در نقش پدر بازی متفاوت و درخور تحسین است و در کنار ژولیت رضاعی که اولین حضور خود را تجربه میکند یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی را به نمایش میگذارد.
تنها نکته ای که امیدوارم در اکران عمومی توجهی به آن شود این است که ریتم فیلم کشدار و کند است میتوانست زودتر تمام شود همان جایی که صاحب موتور پیک، موتورش را پیدا میکند یا حتی در آن نمای رو به شهر بالای تاور کرین شاید اگر همین جا در همین پلان زیبا و احساسی فیلم تمام میشد پایان بهتری داشت شاید تیغ تدوین تنها جایی که کند عمل میکند در همین جا باشد و ضرب آهنگ فیلم را فدای سرنوشت دیگر بازیگر فیلم نمیکرد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
- «زیبا صدایم کن»؛ ملودرامی احساسی
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- فیلمهایی در بستر نگاه گیشهای و ملودرامی غافلگیرکننده در سینمای ایران
- «رکسانا»؛ فیلمی که دردها را فریاد میزند
- «زیبا صدایم کن»؛ احساسی گمشده لابه لای نسلها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- پس از ۳ سال؛ «برف آخرِ» امین حیایی به سینماها میآید
- میان مردم و سینما فاصله افتاده است/ زنان را فراموش نکردیم
- یادداشتی بر فیلم «گردبادها»؛ روایت مبارزه بشر با قهر طبیعت
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- دارا حیایی: پدرم تا کی میتواند نقش یک پسر جوان را بازی کند؟
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- دبیر جوایز ایسفا مشخص شد
- اکران نوروزی ۴ مستند مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
- حامد رحیمینصر «ترومای آقای ایکس» را روی صحنه میبرد
- مجوز ساخت غیرسینمایی برای ۵ فیلمنامه صادر شد
- بازیگر نقشهای اکشن تایید کرد؛ دواین جانسون در فیلم اسکورسیزی بازی میکند
- برای دومین دوره؛ ایریس نوبلوخ رئیس جشنواره کن شد
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- اکران آنلاین «بچه زرنگ» از ۵ فروردین
- میزبانی عمارت نوفل لوشاتو از بیش از ۵۰ هزار مخاطب در سال ۱۴۰۳
- بیست و یکمین جشنواره تصویر سال در ایستگاه پایانی/ برگزیدگان معرفی شدند
- هومن عظیمی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی شد
- درباره سریال جاسوسی «سازمان »با تم روانشناختی
- راهیابی انیمیشن ایرانی به جشنواره هپی ولی آمریکا
- از ۲۵ فروردین؛ سریال هومن سیدی به شبکه نمایش خانگی میآید
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- نمایش «مرسی آقای لانگلوا» در شب فرهنگی ایران و فرانسه
- پایان مهلت ثبتنام بخش رسمی جشنواره کن/ فیلمهایی که شیفتگان سینما را مشتاق جشنواره فرانسوی میکند
- به کارگردانی گرتا گرویگ؛ جیمز باند سابق به دنیای نارنیا میرود
- ترویج فرهنگ نیکوکاری با حمایت همراه اول از بیماران پروانهای
- معرفی بستههای ویژه رومینگ نوروزی همراه اول
- دیوان عالی کشور تایید کرد؛ حکم قصاص و زندان عاملان قتلِ داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر
- ۵ فیلم کوتاه ایرانی در بخش رقابتی جشنواره سوئیس
- اسپانسر ساسی مانکن و معاویه کیست؟
- در دومین هفته اکران؛ تیزر «هفت بهارنارنج» منتشر شد
- پروانه ساخت غیرسینمایی برای ۹ فیلمنامه صادر شد
- هفت نکته از جشنواره ۴۳ فیلم فجر/فیلمسازی به مثابه شغل کارمندی
- ناگفته های منوچهر شاهسواری از سریال در پناه تو
- بلاگرهای سینمایی، بلایی سینمایی
- فوت «اشرف سادات» فیلمهای داودنژاد/ بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم دوبی درگذشت
- فوت بازیگر «هری پاتر» و «دکتر هو»/ سایمون فیشر-بکر درگذشت