
هر سال که میگذرد، مخاطب سینما مثل کوه یخی که در معرض آفتاب شدید آب میشود و مسئولان همچنان مشغول جلسات شورایهای بیحاصل هستند.
فیلم سوزی، عمرسوزی، پول سوزی در صدر گزارشات اهالی سینمای ورشکسته قرار گرفته و کورسوی امیدی هم متصور نیست.
عدهای هم که دغدغه اکران ندارند و مشغول ساخت فیلمهای بی خاصیت و هدایت شدهاند، در هیچ محفلی اعتراض و ناله نمیکنند، چرا که سودشان در همان مرحله تولید به جیبشان سرازیر شده است.
سینمای بدون مخاطب را باید در آرشیو ماندگار و تلخ موزه سینما جستجو کرد. بهتر نیست اداره این سینمای با وقار که سند افتخار ایران زمین است را به اهالی دلسوز آن واگذار کنید؟
بیایید اصل ۴۴ قانون اساسی را به تمام معنا در مورد هنر سینما به اجرا بگذارید.
شما که وقتی فیلمها دچار چالش میشوند، نقشی کمرنگ دارید و از دفاع کردن ناتوان هستید، بگذارید بخش خصوصی و نه خصولتی به راهشان ادامه دهند تا بلکه این کشتی طوفان زده به مقصد برسد.
اگر کمی آمارهای رسمی مخاطب گریزی از سینما را ورق بزنید، متوجه عمق فاجعه خواهید بود.
این سینما در هیچ صورت به رشد و بالندگی نمیرسد، مگر اینکه از دخالتهای غیر کارشناسی و ورود افراد ناشناس نابلد و ممیزی های قرون وسطایی، رها شود.

برچسبها: ذبیحالله رحمانی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی
- حضور فیلم کارگردان ایرانی در بخش جنبی جشنواره کن
- کاراکترهایی مثل «مهندس لقمان» و «مهندس حشمتزاده» در فیلم منصور به مهندس ترکان و مهندس نعمتزاده اشاره دارند
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- فیلمهای ۱۵ کارگردانان چطور انتخاب شدند؟/ در جستوجوی فیلمهای غافلگیرکننده
آخرین ها
- چشم سینماهای آمریکا به گیشه تابستانی/ هالیوود نگران افزایش قیمت بلیت سینماها شد
- فستیوال «کوچه» برگزار می شود
- حسین سلیمانی داور جشنواره ایتالیایی شد
- «یخ بستگی»؛ نمایشی که شنبهها سانس فوقالعاده دارد
- تأملی بر فیلم «صیاد» و بازنمایی یکی از مؤمنترین فرماندهان ایران/ صیاد در آیینه سینما
- موفقیت بینالمللی نمایش «مستطیل» در امارات
- «دورهمی زنهای دیکتاتورها» در تالار حافظ
- اولین جایزه بهرام/ یادداشت جواد کراچی درباره زندهیاد بهرام صادقیمزیدی
- «غبارزدگان» رونمایی شد
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- اولین نمایش جهانی «چشم در برابر چشم» در جشنواره ترایبکا
- با حضور داور ژاپنی جشنواره کن؛ هیات داوران جشنواره فیلم و عکس «پنج» معرفی شدند
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- نمایش و نقدِ «مصائب شیرین ۲» در سینما اندیشه
- سوگ، فقدان و زوال با طنز؛ آیا «کفنها» آخرین فیلمِ دیوید کراننبرگ میشود؟
- شهاب سنگ بهتر است یا نقی معمولی؟
- پس از گذشت حدود ۲ ماه؛ فروش اکران نوروزی سینماها به ۲۷۰ میلیارد رسید
- فروش بیش از دو میلیاردی نمایشها در فروردینماه ۱۴۰۴
- پایان تصویربرداری یک روایت کمدی از حضور در آسایشگاه اعصاب و روان
- ۱۲۰ سالگی سینمای چین در جشنواره پکن
- فیلمهای ۱۵ کارگردانان چطور انتخاب شدند؟/ در جستوجوی فیلمهای غافلگیرکننده
- ریاست هیئت داوران دوربین طلایی کن برعهده فیلمساز ایتالیایی
- بزرگداشت فرهنگ جولایی در فرهنگسرای ارسباران
- یادبود «منوچهر والیزاده» در خانه هنرمندان ایران
- «چای با نویسنده» پل میان نویسندگان و مخاطب
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ «پیر پسر» پروانه نمایش دارد ولی قراردادی در شورای صنفی نمایش ندارد
- به یاد آرش کوردسالی؛ فیلمساز نجیبی که جوانمرگ شد
- نگرانی انجمن تهیهکنندگان مستقل از حکم قضایی فیلم «کیک محبوب من»
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی