سینماسینما، ایلیا محمدینیا
بی همه چیز؛ جذاب و پرکشش است
«بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرائی که پیش از این فیلم «سد معبر» از او همزمان مورد توجه منتقدان و تماشاگران سینما قرار گرفته بود از همان دست فیلم هایی است که به خوبی مخاطب را با داستان غیر قابل پیش بینی و در عین حال جذابش تا پایان فیلم همراه می سازد.
فیلمنامه مهندسی شده محسن قرایی و محمد داودی که اقتباسی از داستان «ملاقات با بانوی سالخورده» نوشته فردریش دورنمات است در کنار تدوین با ضربآهنگ مناسب و فراز و فرود دلنشین داستانک های فیلم در کنار خط اصلی داستان، «بی همه چیز» را به اثری دیدنی تبدیل کرده است.
طراحی صحنه و لباس در کنار فیلمبرداری خوب و بازی های یکدست بازیگران از دیگر امتیازات فیلم است.
نکته جالب توجه فیلم به نظرم انتخاب عنوان غیر تکراری جذاب و در عین حال پرمعنا و در خدمت فیلم ، عنوان آن است یعنی «بی همه چیز».
رمانتیسم عماد و طوبا و چند توصیه اخلاقی
کاوه صباغ زاده بعد از نخستین تجربه موفق فیلمسازی اش «ایتالیا ایتالیا» این بار هم با دستمایه قرار دادن مناسبات زناشویی تلاش داشت با نگاهی فانتزی حقایقی گاه کوچک اما تاثیر گذار زندگی مشترک را به تصویر بکشد.
فیلمساز اگر در ایتالیا ایتالیا با نگاه کم رنگ روانشناسانه تلاش کرده بود در فضایی مفرح و واقع بینانه و گاه تلخ داستانش را تعریف کند اینبار اما در فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» خوشبینانه و شاد راوی داستان بود و این شاید تنها تفاوت عمده دو فیلم باشد.
صباغ زاده برخلاف فیلم نخستش نتوانست بستری مناسب برای جهان فانتزی فیلمش ایجاد کند در نتیجه فیلم تبدیل شد به اثری درباره روابط یک زوج جوان با چندین پیام گل درشت اخلاقی.
تنها امتیاز فیلم وجه اقتباسی فیلمنامه آن بود که فیلمساز بر اساس کتاب «سیر عشق» آلن دوباتن نویسنده سوئیسی – انگلیسی با برداشتی کاملا آزاد نوشته بود. که البته ردی پررنگ از کتاب دوباتن در داستان فیلم نبود.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آغاز اکران آنلاین «رمانتیسم عماد و طوبا» از امشب
- گفتوگوبا پرویز پرستویی درباره کارهای اجتماعی اخیرش و محدودشدن فعالیتهای هنریاش
- فیلمی که ایرانیها و ژاپنیها را دور هم جمع کرد
- آیین نکوداشت آتیلا پسیانی / گزارش تصویری
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- ساخته رضا میرکریمی راهی تلویزیون میشود
- تیزر موسیقی-نمایش «علمدار» منتشر شد
- «علمدار» با روایت پرویز پرستویی روی صحنه میرود
- هشت فیلم ایرانی به جشنواره مسکو راه یافتند
- نقد پرویز پرستویی به طراحان گریم/ گوش شکسته نشان خلافکارها نیست
- اکران «داستانهای هزار و یک روز» در خانه هنرمندان ایران
- کیومرث پوراحمد : همۀ ما دوستان سینمایی و غیر سینمایی به نوعی مدیون حبیب احمد زاده هستیم
- سایت تابناک : پس ازپرستویی، نوبت ترور شخصیت کدام چهره غیربرانداز است؟
- پرویز پرستویی و تکتیرانداز آمریکایی
- کامیابی بیکموکاست کرامت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود