تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - ۲۰:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 194805

سینماسینما، محمد حقیقت: پدیده جدید در سینماهای فرانسه «باب مارلی، یک عشق» در هفته اول، مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تماشاگر را پشت سرگذاشت.

این فیلم امریکایی ساخته رینالدو گرین، در باره بخشی از زندگی آوازخوان معروف که با سروده های انقلابی، به شهرت جهانی رسیده است و بشکل کاملا حرفه ای ساخته شده است.

این خواننده طی سالها نسل های مختلفی را تحت تاثیر قرار داده بود و هنوز سالها بعد از فوتش در ۱۹۸۱ در ۳۶ سالگی هواداران بسیار دارد. باب مارلی، اصلیتی جاماکایی دارد که از کودکی کاریر خود را شروع می‌کند، و سپس به امریکا می‌رود و رفته رفته با موزیک و سروده های خود به شهرت جهانی دست می یابد.

کارگردان این فیلم قصد نداشته به تمامی زندگی این ستاره مشهور بپردازد، لذا داستان فیلم را بیشتر در سال‌های ۱۹۷۶/۱۹۷۸ متمرکز می کند، اما با این حال ، گاه با فلاش بک های هوشمندانه نقبی به گذشته این خواننده می زند تا برای تماشاگران امروز در سال ۲۰۲۴ از گذشته او اطلاعاتی بیشتری بدست آورد.

علیرغم اینکه برخی از منتقدین در روزنامه های فرانسه چندان از فیلم استقبال نکرده‌اند و انتقاداتی به آن وارد کرده اند، اما این اثر از ساختار قابل قبول و دلنشینی برخوردار بوده و بشکل افسون شده، تماشاگر با شخصیت های فیلم ارتباط برقرار کرده و درگیر داستان و شخصیت ها می شود. کافی است در پایان فیلم که از سالن بیرون می آییم ، به چهره تماشاگران نگاه کنیم، به حرف های آنان گوش دهیم تا متوجه شویم که چقدر آنها افسون فیلم شده و درباره فیلم صحبت می کنند. فیلم باب مارلی ، که با هزینه ۷۰ میلیون دلار ساخته شده ، همزمان در کشورهای گوناگون به پرده آمده است ، این فیلم در فرانسه ۵۸۰ اکران را به خود اختصاص داده و احتمال دارد از هفته دوم به تعدا د سالن های آن افزوده شود. در طول تاریخ سینما از ساخته شدن فیلم «خواننده جاز» ۱۹۲۷ تا به امروز آثار بسیاری در رابطه با موزیک و آواز ساخته شده که همواره اکثر آنها افسون کننده است. این موضوع پرونده قطوری می طلبد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها