یک عقبگرد بزرگ/ نگاهی به فیلم «هناس»

سینماسینما، ایلیا محمدی‌نیا

فیلم «هناس» عقب گردی بزرگ برای حسین دارابی محسوب می شود. فیلمسازی که با نخستین ساخته سینمایی اش «مصلحت» نشان داد هم درام را می شناسد و هم خوب می داند چگونه فیلمنامه ای با داستانی ملتهب را به سرانجام برساند که هم مخاطب را راضی نگاه دارد و هم از گزند سانسور و توقیف در امان ماند.
«هناس» اما نه فراز و فرود جذابی در داستان دارد و نه اساسا این داستان اندازه مدیوم سینما است.
وقتی بر اساس داستانی واقعی درباره یک دانشمند، ورزشکار، هنرمند و یا… فیلم می سازیم یادمان باشد همیشه ذکر این که این فیلم بر مبنای یک داستان واقعی است باعث همراهی مخاطب نمی شود.
فیلمنامه نیاز به قهرمان دارد تا در فیلم متبادر شود. «هناس» اما قهرمانی ندارد.
فیلم «هناس» با این فیلمنامه در خوشبینانه‌ترین حالت مناسب یک سریال مناسبتی است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 169445 و در روز شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت 20:07:13
2024 copyright.