آتش‌سوزی کلیسای نوتردام، سوژه فیلم کارگردان برجسته فرانسوی/ فیلمنامه‌، در قرنطینه نوشته شد

سینماسینما، محمد حقیقت: در پاریس فیلمی عظیم درباره آتش سوزی کلیسای نوتردام به زودی کلید می‌خورد.

ژان ژاک آنو، کارگردان مهم وکم کار فرانسوی، در مصاحبه ای با رادیوی فرانسه اعلام کرد که ساخت جدیدترین فیلم خود را که داستانی خواهد بود، به تهیه کنندگی کمپانی مشهور پاته تابستان امسال شروع می‌کند. این چهاردهمین فیلم بلند این کارگردان است. قرار است بخش اعظم کلیسای مشهور فرانسوی در دکور بازسازی شود و همچنین از فیلم‌های مستند که در زمان آتش سوزی کلیسا در سال گذشته وجود دارد و ‌تاکنون هم استفاده نشده در فیلم بکارگرفته شود. اگر حال و هوای اثر جدید این کارگردان مثل فیلم برجسته او، نام گل سرخ باشد، که مربوط به کلیسا ‌و رازهای قتل در آن بود، باید منتظر فیلمی پر ابهت بود.

ژان ژاک آنو که کار خود را از ۱۹۶۲ با فیلم، هفت گناه کبیره، آغاز کرده بود، آثار باارزش و پرفروشی مثل جنگ آتش، نام گل سرخ، نبرد استالینگراد، خرس، معشوقه، سیاه و سفید در رنگ،  هفت سال در تبت، دوبرادر، طلای سیاه و آخرین گرگ را ساخته و جوایز بین اللملی بسیاری نیز به دست آورده است‌. وی مدت ها بود در فرانسه فیلم نساخته بود و این اثر بازگشت وی به میهن تلفی می‌شود. معمولا فیلم‌های او با هزینه زیاد ساخته شده‌اند و در جهان به نمایش عمومی درآمده‌اند‌.

ژان ژاک آنو سناریو فیلم را از مدتی پیش شروع کرده و در مدتی که در منزل خود در قرنطینه بوده آن‌را به پایان رسانده. وی در این مدت بسیاری از صحنه های پراحساس و پرتعلیق را در سناریوی خود پرورش داده است. داستان فیلم جدید وی از روزهای قبل از آتش سوزی کلیسای نوتردام شروع می‌شود. وی ادعا دارد که حتما می‌خواهد تابستان امسال این فیلم را در دکوری عظیم جلوی دوربین ببرد. از هم اکنون این پروژه هیجان خاصی بین کارشناسان سینمایی ایجاد کرده و حرفه ای های سینمای فرانسه برای این فیلم موفقیت زیادی پیش بینی می‌کنند زیرا موقع آتش گرفتن نوتردام، خبر آن جهان را تکان داد و تمام رسانه ها ی دنیا درباره آن به تفصیل صحبت کردند. درضمن فرضیه های بسیاری در باره این آتش سوزی آن که عمدی بوده یا نه، اینجا و ‌آنجا شنیده می‌شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 134779 و در روز شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۸:۰۸
2024 copyright.