آرزوی سلامتی اصغر فرهادی برای کیارستمی/ اتفاقات خوب در جشنواره جهانی امسال جای خوشحالی دارد

فرهادی میرکریمی جهانیمحمد تاجیک :کارگاه اموزشی  اصغر فرهادی از ساعتی قبل؛ امروز پنجشنبه  در محل برگزاری جشنواره جهانی فجر آغاز به کار کرد.

به گزارش سینما سینما ،دراین کارگاه آموزشی حجه الله ابوبی و رضا میر کریمی هم حضور دارند

فرهادی در ابتدای این نشست برای عباس کیارستمی آرزوی سلامتی کرد. محل برگزاری این کارگاه آموزشی را علاقمندان به صورت کامل پرکرده‌اند و بسیاری نیز روی زمین نشسته‌اند.

اصغر فرهادی همچین در حاشیه حضور در جشنواره فجر در جمع خبرنگاران گفت تکلیف حضور فیلم «فروشنده» در جشنواره کن فردا مشخص می‌شود.

این  کارگردان سینماهمچنین  بعد از حضور در کاخ جشنواره، در جمع خبرنگاران در خصوص جداسازی بخش جهانی از داخلی گفت: با توجه به این مدت نیم ساعتی که اینجا هستم، متوجه شدم بخش سخت افزاری را به بهترین شکل سر و سامان داده‌اند که این نوید بخش این است که می‌توان کارهای خوبی کرد که تا به امروز انجام نشده. از طرفی تمیز بودن محیط و احترام به سینماگران و مهمانان به جریان امیدواری ما کمک خواهد کرد.

اصغر فرهادی  افزود: این اتفاقات خوب در جشنواره جهانی امسال جای خوشحالی دارد و مایه آبرومندی است. این اتفاقات مثبت باعث می شود بی‌برنامگی های مرسوم از بین برود و کشورهای خارجی از جشنواره ما بیشتر استقبال کنند.

او  نظر خود را در مورد اینکه با توجه به محدودیت ها و ممیزی‌های ما برخی کشورهای مطرح فیلم‌های خود را در جشنواره جهانی ما شرکت نمی دهند و این روی کیفیت تاثیرگذار است عنوان کرد: به طور قطع روی کیفیت تاثیر می‌گذارد و دست کسانی که فیلمها را انتخاب می کنند می بندد اما این را باید در نظر گرفت، بسیاری از فیلمهای ما به خاطر مشکلاتی چون نبود پخش کننده قوی، نداشتن کارگردانانی که مشهور نیستند و … نمی‌توانند فیلم خود را بیرون از ایران و در جشنواره های مختلف نشان دهند اما جشنواره جهانی ما این امکان را به آن‌ها می‌دهد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 14954 و در روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۳:۰۳
2024 copyright.