«آشغال‌های دوست داشتنی» خوب شروع کرد/ گزارش سینماسینما از فروش فیلم‌های روی پرده

اکران فیلم‌های سینمایی روی پرده در حالی پیگیری شد که «قانون مورفی» صدرنشین گیشه ماند و «آشغال‌های دوست داشتنی» شروع غافلگیرکننده‌ای را رقم زد.

به گزارش سینماسینما، با پایان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، سینماهای سراسر کشور با اضافه شدن فیلم‌های جدید به چرخه اکران به حال و هوای سابق بازگشته و شاهد حضور دوباره علاقه‌مندان به سینما هستند.

از روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه هفت فیلم جدید اکران خود را آغاز کرده‌اند که بدون شک مهم‌ترین آن‌ها فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی» به کارگردانی محسن امیریوسفی است که بالاخره رنگ پرده نقره‌ای را به خود دید.

در هفته گذشته نیز برخی از فیلم ها توانستند در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کرده و جایگاه خود را در جدول فروش بهبود ببخشند و برخی نیز تلاش‌هایشان بی‌ثمر بود. با این حال در ادامه مروری بر فروش فیلم‌های روی پرده سینما تا ابتدای جمعه ۲۶ بهمن ماه خواهیم داشت.

چه خبر از تازه‌های اکران؟/ از نمایش یک فیلم توقیفی تا «جن زیبا»

در ایام جشنواره فیلم فجر که فیلم تازه‌ای به روی پرده سینماهای کشور نرفت و در نهایت با پایان این رویداد سینمایی از روز چهارشنبه ۲۴ بهمن هفت فیلم جدید اکران خود را آغاز کردند که در این میان چند فیلم بیش از سایر آثار مورد توجه قرار گرفتند.

مهم‌ترین اتفاق نه فقط اکران بلکه می‌توان گفت این روزهای سینمای ایران، از توقیف درآمدن فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی» ساخته محسن امیریوسفی است، فیلمی که پس از شش سال اکران و تلاش‌های کارگردانش توانست برای مخاطبان سینما به نمایش دربیاید.

در این فیلم شیرین یزدانبخش، هدیه تهرانی، حبیب رضایی، اکبر عبدی، صابر ابر و شهاب حسینی به ایفای نقش می‌پردازند.

«آشغال‌های دوست داشتنی» همانطور که انتظار می‌رفت در دو روزی که روی پرده رفته است با استقبال خوبی از سوی مخاطبان سینما همراه شده و توانسته به فروش ۳۵۰ میلیون تومانی دست پیدا کند.

دیگر فیلمی که این روزها به نمایش درآمده است، «هت تریک» به کارگردانی رامتین لوافی است، این فیلم برای نخستین بار در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد و ماهور الوند نیز جایزه بهترین بازیگر زن این رویداد سینمایی را از آن خود کرد.

امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، صابر ابر، ماهور الوند، همایون ارشادی و … بازیگران این فیلم هستند که در خلاصه داستان آن اینچنین آمده است: «فرزاد یه تن لشه که نمی‌دونی با مشت بزنی تو دهنش یا بغلش کنی. زنش و دوست فابریک‌ش کیوان، تنها کسایی هستن که میتونن تحملش کنن. یه شب بعد از مهمونی، میخوان دسته جمعی برگردن خونه، ولی کسی نمیدونه این دفعه فرزاد چه گندایی زده.»

«هت تریک» در دو روزی که به روی پرده رفته است آنطور که باید انتظارات را برآورده نکرده است و تنها به فروش ۸۰ میلیون تومانی رسیده است.

یکی دیگر از فیلم‌هایی که حواشی زیادی را برای اکران پشت سر گذاشت و در نهایت طمع نمایش بر پرده نقره‌ای را تجربه کرد، «جن زیبا» به کارگردانی بایرام فضلی و تهیه‌کنندگی مهرداد فرید است.

این فیلم ابتدا قرار بود پنجم دی ماه نمایش خود را آغاز کند به دلیل مشکلات ثبت قرارداد، این نمایش به روز چهارشنبه ۱۲ دی موکول شد اما باز هم «جن زیبا» روی پرده نرفت و با نزدیک شدن به ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر اکران این فیلم به روز چهارشنبه ۲۴ بهمن موکول شد.

«جن زیبا» که از ابتدای شروع پروسه تولید به دلیل حضور نورگل یشیلچای بازیگر مطرح سینمای ترکیه در صدر اخبار سینمایی قرار داشت و به شهرت قابل توجهی در میان علاقه‌مندان به سینما رسیده بود با این حال در روزی که اکران شده است با اقبال زیادی از سوی مخاطبان همراه نشده و ۵۰ میلیون تومان فروش داشته است که با توجه به مانور سازندگان این فیلم بر حضور این بازیگر مطرح ترکیه‌ای انتظارات بیشتری از این فیلم می‌رفت.

«سوتفاهم» تازه‌ترین ساخته احمدرضا معتمدی که برای نخستین بار در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد دیگر فیلمی است که این روزها به روی پرده رفته است. این فیلم در ایام جشنواره آنطور که به نظر می‌رسید در جلب نظر اکثریت منتقدان و اهالی رسانه توفیق چندانی به دست نیاورد و باید دید که در اکران عمومی چه سرنوشتی خواهد داشت.

مریلا زارعی، پژمان جمشیدی، هانیه توسلی، کامبیز دیرباز و مهدی فخیم‌زاده بازیگران اصلی این فیلم هستند که همچون سایر فیلم‌های معتمدی درون مایه‌ای فلسفی دارد. این فیلم هم در دو روزی که از اکرانش می‌گذرد نتوانسته موفقیتی در جلب نظر مخاطبان داشته باشد و تنها ۲۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«ماموریت غیرممکن» ساخته یعقوب غفاری، «قرارمون پارک شهر» به کارگردانی فلورا سام و «ضربه فنی» ساخته غلامرضا رمضانی دیگر فیلم‌های جدید روی پرده هستند که توفیق چندانی در اکران نداشته اند و به فروش قابل توجهی دست پیدا نکردند.

«قانون مورفی» در صدر/ نگاهی به سایر فیلم‌های در حال اکران

فارغ از هفت فیلمی که به تازگی به روی پرده سینماهای کشور رفته‌اند، چند فیلم نیز بیش از یک ماه از اکران خود را سپری کردند که برخی توانستند تا حدود دل مخاطبان را به دست بیاورند و برخی هم در جلب نظر علاقه‌مندان به سینما ناکام ماندند.

«درساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه که پیش از این برنده جایزه بخش نسل جشنواره فیلم برلین نیز شده بود، این روزها در سینماهای کشور روی پرده رفته است. در این فیلم علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی‌فر، علیرضا آقاخانی ،سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی و یسنا میرطهماسب به ایفای نقش می‌پردازند.

«درساژ» در ۳۷ روزی که روی پرده رفته است توانسته به فروش ۵۵۰ میلیون تومانی دست پیدا کند که در شرایط فعلی سینما فروش قابل قبولی به شمار نمی‌آید. این فیلم داستان دختری ۱۶ ساله به نام گلساست که در اطراف تهران در شهری کوچک زندگی می‌کند و یک روز با دوستانش تصمیم می‌گیرد که دست به کاری هیجان انگیزی بزند و درگیر عواقب آن می‌شود.

دیگر فیلمی که مدتی است به اکران درآمده، «تخته گاز» ساخته محمد آهنگرانی است که سام درخشانی، کامبیز دیرباز، لیلا اوتادی، الهام حمیدی، رز رضوی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، پرستو صالحی، داریوش فرهنگ و نفیسه روشن در آن بازی می‌کنند.

این فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که به منظور اثبات خودش و رفع نواقصی که دارد دست به اقدامی تازه می‌زند و در این مسیر با انسان‌های مختلفی رو به رو می‌شود که داستان‌های متفاوتی دارند. «تخته گاز» یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ۳۷ روزی که روی پرده رفته فروش داشته است و به نظر می‌آید که در جلب نظر علاقه‌مندان به سینمای کمدی موفق عمل کرده است.

فیلم سینمایی «قانون مورفی» تازه‌ترین ساخته سینمایی رامبد جوان، با فضای متفاوتی که در زمینه اکشن و کمدی دارد، توانست از مرز هشت میلیارد تومان فروش در سینما عبور کند. این فیلم پس از ۴۴ روز اکران هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته است. جوان در فیلم «قانون مورفی» از حضور بازیگرانی چون امیر جعفری، امیر جدیدی، هادی کاظمی، سروش صحت و آناهیتا درگاهی برای این فیلم بهره برده است.

«پارادیس» به کارگردانی علی عطشانی نیز که پس از چهار سال توقیف در نهایت به پرده نقره‌ای رسید، این روزها با استقبال نسبی مخاطبان همراه شده است و در ۲۳ روزی که روی پرده سینماهای رفته است توانسته دو میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان فروش داشته باشد. جواد عزتی، محمدعلی نجفیان و مهران رجبی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«ترانه» به کارگردانی مهدی صاحبی نیز که همزمان با «پارادایس» اکران خود را در سینماهای کشور آغاز کرد نتوانسته تا به امروز در فروش موفق عمل کند و پس از ۲۳ روز نمایش تنها ۲۱۰ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم‌هایی که نیمه پایانی اکرانشان را تجربه می‌کنند

چند فیلم سینمایی که این روزها روی پرده رفته‌اند و برای بسیاری از علاقه‌مندان خاطرات خوبی ساخته‌اند، نیمه پایانی اکرانشان را در سینما تجربه می کنند. فیلم «بمب یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی و با بازی لیلا حاتمی، پیمان معادی، سیامک انصاری و… یکی از این آثار است. این فیلم که مخاطبان را به حال و هوای روزهای جنگ و بمباران تهران می‌برد در ۷۲ روزی که در سینماهای کشور روی پرده رفته است توانسته به فروش هفت میلیارد تومانی برسد.

«مارموز»، تازه‌ترین فیلم سینمایی کمال تبریزی که این روزها روی پرده است، یکی دیگر از این فیلم‌هاست که مضمون سیاسی دارد. این فیلم تبریزی تا به امروز که ۶۵ روز از اکران آن گذشته است توانسته شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد.

حامد بهداد، مانی حقیقی، ویشکا آسایش و محمد بحرانی بازیگرانی هستند که در «مارموز» به ایفای نقش می‌پردازند.

«کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی فیلم دیگری است که پس از ۷۲ روزی که روی پرده سینما رفته است توانسته فروشی بالغ بر پنج میلیارد و ۵۰ میلیون تومان داشته باشد.

این فیلم علیمردانی را می‌توان دنباله موجی دانست که توسط برخی از فیلم‌هایی که در چند سال اخیر روی پرده رفتند به راه افتاد و با توجه به حال و هوای آمریکایی که داشتند توانستند به فروش قابل قبولی نیز دست پیدا کنند. این کارگردان که در این فیلم از فرهاد اصلانی، هانیه توسلی، مجید صالحی و سعید پورصمیمی بازی گرفته است.

«اتاق تاریک»، تازه ترین ساخته روح الله حجازی که در جشنواره سی و ششم فیلم فجر به نمایش درآمد نیز پس از ۶۶ روز نمایش در سینماهای کشور، به فروش یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومانی دست پیدا کرده است و آنطور که باید مورد اقبال قرار نگرفت. ساره بیات و ساعد سهیلی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

در ادامه آمار فروش فیلم‌های روی پرده تا ابتدای جمعه ۱۹ بهمن را براساس میزان فروش مشاهده خواهید کرد. (ترتیب بر اساس میزان فروش است).

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 106593 و در روز جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۹:۵۹
2024 copyright.