منیژه حکمت: آقای حیدریان این روزها چه می کنید؟

معلوم نیست مدیر فرهنگی سینما این روزها چه می کند؟

به گزارش سینماسینما این اولین جمله پرسشی است که منیژه حکمت با «اعتماد» در میان می گذارد: «این روزها سینما توسط چند نفر اداره می شود: خودشان و حلقه دوستان شان برای سینمای ایران تصمیم می گیرند، صنف تهیه کننده ها را یکی می کنند، خودشان فیلم پخش می کنند ورانت و رانت خواری می کنند و جالب اینکه به عملکرد خودشان کارت صد آفرین هم می دهند. »
به اعتقاد منیژه حکمت: سینماگر مستقل این روزها سینما را رها کرده و برایش مهم نیست چه اتفاقی قرار است برای سینمای ایران بیفتد: دو سال است که پایم را در وزارت ارشاد نگذاشته ام این یعنی اتفاقات سینما برایم مهم نیست. در مدت یکی دو سال اخیر مدیریت سینما یک بار ما را صدا نکرد که ببینند چه می کنیم و شما به عنوان سینماگر چه پیشنهادی برای آینده سینمای ایران دارید؟
برای فعالیت در سینما یا باید ارگانی باشیم یا پول بادآورده داشته باشیم که بتوانیم با آن فیلم بسازیم. حکمت بابیان این جمله می گوید: آقایان کمر به نابودی سینمای مستقل و صاحب اندیشه و تفکر بسته اند. آنها رسما به شعور ما توهین می کنند آنها آگاهانه قصد نابودی سینمای ایران رادارند. اتفاقا راهش را هم به خوبی بلدند و مبارک شان باشد اما این نکته را یادآوری کنم که عملکردشان عافیت خوبی ندارد. دودش به چشم خودشان می رود.
حکمت در پایان به این جمله بسنده می کند که در این دوره زمانه، هم خودمان و هم سرمایه هامان در حال نابودی هستیم.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 92745 و در روز یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۶:۲۲
2024 copyright.