آمار تماشاگران فیلم‌های «عنکبوت مقدس» و «برادران لیلا» در فرانسه

سینماسینما، پاریس: در سال جدید میلادی دو فیلم از سینماگران ایرانی موقعیت نسبتا خوبی در نمایش عمومی بدست آورده‌اند که هر دو در بخش مسابقه جشنواره کن امسال مورد توجه قرار گرفته بودند و هر دو فیلم، سومین ساخته کرگردانانشان بودند.

اولین فیلم اکران شده «عنکبوت مقدس» با نام فرانسوی «شب‌های مشهد» فیلم پلیسی / اجتماعی ساخته علی عباسی بود که تاکنون تعداد ۹۳۲۰۸ تماشاگر داشته و در ۱۲۲ سالن نمایش آن ادامه دارد. بدست آوردن جایزه بازیگری زن برای زهرا امیرابراهیمی، تا حدی به فروش آن کمک کرده است.  دومین اثر« برادران لیلا » با نام فرانسوی «لیلا و برادران» اثر سعید روستایی است که در ۱۵۵ سالن در حال حاضر نمایش آن ادامه دارد و تا به امروز در دو هفته اول ۷۰۱۳۰ بیننده داشته است. فروش این فیلمها نسبت به توقع پخش کنندگان آن خیلی کمتر از آنچه انتظار داشته‌اند است، اما باید توجه داشت که در ماه‌های اخیر کلا فروش فیلمها افت کرده است مگر آثار پرهزینه امریکایی. آیا در نهایت اکران این دو فیلم ایرانی، هرکدام حدنصاب ۱۵۰ هزار تماشاگر را پشت سر خواهند گذاشت؟

قابل یادآوری است که فیلمهای قبلی عباسی و روستایی در فرانسه اکران شده بودند که فیلم «مرز» ساخته علی عباسی برنده جایزه بزرگ نوعی نگاه، در مجموع تعداد ۱۱۵ هزار تماشاگر داشته بود و فیلم «متری شیش و نیم» اثر سعید روستایی ۱۸۴۰۰۰ تماشاگر داشت.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 181045 و در روز یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۵:۳۲
2024 copyright.