آمار فروش فیلم‌های سینمای ایران/ «خوب، بد جلف ۲»صدرنشین گیشه

این هفته نیز اکران فیلم‌ها در سینماهای سراسر کشور ادامه داشت و سینماها در مجموع، تقریبا روزی ۳۵۰ بلیت فروختند.

به گزارش سینماسینما هر چند سینماهای سراسر کشور از پس فردا (جمعه ۳۱ مرداد) و همزمان با اولین روز ماه محرم برای ۱۱ روزی تعطیل خواهد شد این هفته نیز با فروش نسبتا اندک، چراغ‌هایشان روشن ماند.

البته استقبال از فیلم‌های چند سال گذشته هم چندان چشم گیر نیست اما همین تغییر دوباره سر در سینماها تا حدودی توانسته چشم مخاطب را از دیدن فیلم‌های تکراری چند وقت اخیر خلاص کند.

این هفته همچنان مانند هفته گذشته ۴۱  سینما و ۶۶ سالن فعال در سراسر کشور هستند که میانگین روزانه ۳۵۰ بلیت به فروش رفته است و فروش کلی سینمای ایران در هر روز نیز ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به طور میانگین بوده است.

در بررسی فروش هفتگی فیلم‌ها، صدرنشینی همچنان با خوب بد جلف ۲، ارتش سری است که با فروش ۱۵۴ میلیون تومانی در صدر جدول قرار گیرد. این فیلم به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی در واقع نسخه شماره دو و در ادامه خوب بد جلف یک ساخته شده است.

پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، مارال فرجاد، شکیب شجره، ستاره پسیانی و علی اوجی بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه‌ داستان خوب بد جلف ۲، ارتش سری آمده است: گروهی ضد انقلابی به ریاست دکتر مدنی (فرهاد آییش) و زیر نظر دونالد ترامپ ماموریتی به فربد (حامد کمیلی) می‌دهند که در ایران به عنوان گروه فیلمبرداری نفوذ کند. فربد سعی در انجام عملیات دارد اما پژمان و سام تقریبا همه چیز را به هم می‌ریزند و…

فیلم سینمایی زن‌ها فرشته‌اند ۲ به کارگردانی آرش معیریان و تهیه کنندگی محمدحسین فرح‌بخش در هفته چهارم نمایش ۱۰۲ میلیون تومان فروخت است تا در رده دوم پرفروش قرار گیرد.

در این فیلم هنرمندانی؛ چون محمدرضا شریفی‌نیا، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، نسرین مقانلو، میرطاهر مظلومی، علی صادقی، مریم سعادت، سیروس همتی، مهتاج نجومی، شهین تسلیمی، حسین ملکی، احمدرضا موسوی، صدیقه کیانفر، شیرین ایزدی، آیدا نوری و مهدی صارمی ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان فیلم زن ها فرشته‌اند ۲ آمده است: چند زوج در رده‌های سنی مختلف در سال ۲۰۲۰ به ‌دنبال آن هستند که تعریفی بیست از زندگی خود ارائه دهند غافل از آن که بدجوری با تعارضات ذهنی روبرو هستند.

 

فیلم سینمایی جهان با من برقص بعد از ۳۳ هفته نمایش نیز این هفته به فروش ۷۴ میلیون تومانی رسید و در رده سوم فیلم‌های پرفروش قرار گرفت.

علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی، مهراب قاسم‌خانی، رامین صدیقی، بهار کاتوزی، پاوان افسر، شیوا بلوچی، مهیار پوربابایی و بهروز توکلی بازیگران نخستین ساخته سینمایی سروش صحت هستند.

جهان با من برقص! داستان جهانگیر است که برای آخرین تولدش دوستانش دورهم جمع شده‌اند. این موقعیت موجب می‌شود آن‌ها درباره زندگی و خودشان فکر کنند.

چهارمین فیلم پرفروش هفته نیز عطر داغ به کارگردانی علی ابراهیمی است که بعد از ۲۶ هفته نمایش ۵۲ میلیون تومان این هفته فروخته است.

این فیلم با بازی مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت دوست، بهاره کیان افشار، سیما تیرانداز، خاطره اسدی و شیوا مکی نیان روایت دختری به نام مریم است که مجبور می‌شود شبی بیرون از خانه بماند. بیرون ماندن او اتفاقاتی برای او و خانواده‌اش در پی دارد که…

با توجه به تصمیم شورای صنفی نمایش فیلم سینمایی آبان یازده ۶۰ و بی حسی موضعی بعد از بازگشایی دوباره سینماها به عنوان آثار جدید روانه اکران خواهند شد.

همچنین، از هفته گذشته نیز دو فیلم تا ابد به تهیه‌کنندگی محمد نجفی‌زاده و کارگردانی امید امین نگارشی و فیلم قتل عمد به کارگردانی سعید دولتخانی و تهیه‌کنندگی محمد احمدی نمایش خود را آغاز کرده‌اند که بعد از بازگشایی مجدد سینماها اکران خود را از سر خواهند گرفت.

منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 140935 و در روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۶:۰۷
2024 copyright.