آنونس مستند «بعد به کجا حمله کنیم» به کارگردانی مایکل مور

بعد به کجا حمله کنیمتازه‌ترین آنونس فیلم «بعد به کجا حمله کنیم» به کارگردانی مایکل مور منتشر شد.

به گزارش «سینماسینما»، مایکل فیلمساز جنجالی سینمای آمریکا در مستند «بعد به کجا حمله کنیم» (Where to Invade Next) به کشورهای مختلف از جمله فنلاند، ایتالیا و فرانسه سفر می‌کند و روش‌های مواجهه آن‌ها با موضوعات اجتماعی و اقتصادی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

او در این فیلم بر تقابل استفاده از این روش‌ها در مقایسه با آنچه در ایالات متحده روی می‌دهد، تاکید دارد. مور در «بعد به کجا حمله کنیم» به دنبال آن است که متوجه شود آمریکا از کشورهای دیگر چه چیزهایی می‌تواند به دست بیاورد.

به گفته مور، «بعد به کجا حمله کنیم» به طور مخفیانه تولید شد. او این فیلم را با یک گروه کوچک در سه قاره ساخت.

«بعد به کجا حمله کنیم» اولین بار سپتامبر پیش در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو روی پرده رفت. «بعد به کجا حمله کنیم» ماه پیش در جشنواره فیلم نیویورک نیز نمایش داده شد و بعد در جشنواره بین‌المللی فیلم همپتنز جایزه بهترین مستند بلند به انتخاب تماشاگران را دریافت کرد.

«بعد به کجا حمله کنیم» اولین فیلم مور بعد از شش سال است. او آخرین بار سال ۲۰۰۹ فیلم «کاپیتالیسم: یک داستان عاشقانه» را روی پرده سینماها داشت.

فیلمساز ۶۱ ساله اهل میشیگان در ۲۰۰۳ با فیلم «بولینگ برای کلمباین» برنده اسکار بهترین مستند بلند شد. «سیکو» دیگر فیلم او نیز سال ۲۰۰۸ نامزد دریافت اسکار این بخش بود. «راجر و من» و «فارنهایت ۹۱۱» از دیگر فیلم‌های اوست.

مور در فیلم‌های قبلی خود جهانی شدن، حرص در دنیای شرکت‌های بزرگ، مالکیت سلاح در آمریکا، بیل کلینتن و جرج دبلیو بوش روسای جمهور آمریکا، جنگ عراق، سیستم بهداشت و درمان در آمریکا و کاپیتالیسم را مورد انتقاد قرار داد. مجله تایم در ۲۰۰۵ او را به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تاثیرگذار دنیا معرفی کرد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 4662 و در روز سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۱:۳۵
2024 copyright.