آنچه خسرو شکیبایی قبل از مرگش خواند/ رونمایی از آلبوم موسیقی بازیگر سینما در بازار

خسرو شکیباییآلبوم موسیقی «۱۲ حکایت از گلستان سعدی» با دکلمه‌ی زنده‌یاد خسروشکیبایی ۱۲ مهرماه به بازار موسیقی می‌رسد.

ناشر اثر با اعلام این مطلب توضیح داد: این اثر شامل دکلمه‌های خسرو شکیبایی از گلستان سعدی است که با موسیقی کارن همایون‌فر همراه می‌شود. همزمان با انتشار این اثر، آلبوم «۴۰ حکایت از گلستان سعدی» هم که در زمان انتشارش مورد استقبال قرار گرفت بود، تجدید چاپ خواهد شد.

بابک چمن‌آرا ادامه داد: خیلی‌ها می‌پرسند که چرا آلبوم قبلی شامل ۴۰ حکایت بود و این اثر فقط ۱۲ حکایت دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگویم، در اثر قبلی حکایت‌ها بیشتر از ۴۰ ثانیه نبودند و آلبوم جدید، روایت‌های طولانی‌تری دارد. البته دو حکایت دیگر هم از این مجموعه باقی مانده است، اما به‌دلیل کیفیت پایین ضبط، قابل اتشار نیست.

مدیر انتشارات «آواخورشید» گفت: خسرو شکیبایی حدود پنج‌ماه پیش از مرگش، این حکایت‌ها را در یک استودیو و برای یک برنامه ضبط کرد؛ اما به دلیلی، این پروژه متوقف شد و کار در آن زمان به ثمر نرسید. حدود سه سال پس از مرگ این هنرمند، تهیه‌کننده‌ای به من گفت که صدای خسرو شکیبایی را دارد و من هم از تولید این کار استقبال کردم.

وی همچنین توضیح داد: این اثر، موسیقی خیلی خوبی دارد و به قول سینمایی‌ها، از کادر بیرون نمی‌زند. یعنی صرفا همراهی‌کننده‌ی کلام است و به صدای خسرو شکیبایی لطمه نمی‌زند. در این اثر، یک موسیقی خیلی ایرانی از کارن همایون‌فر شنیده می‌شود.

چمن‌آرا درباره‌ی میزان استقبال از چنین آثاری نیز گفت: یادم است که از آلبوم «۴۰ حکایت از گلستان سعدی» استقبال خوبی شد و این موضوع در شبکه‌های اجتماعی هم خیلی برایم مشهود بود. جوانانی که از ادبیات کلاسیک دور هستند، به‌خاطر صدای خسرو شکیبایی و موسیقی کارن همایون‌فر، با این اثر ارتباط برقرار کردند و به نظرم آن کار خوب دیده شد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 3042 و در روز دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳:۱۱
2024 copyright.