ابراز تاسف ایل‌بیگی از نامه منوچهر محمدی/ «گشت۳» و «بندربند» خروجی شورای سه نفره بود

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در ارتباط با برخی از مسایل مطرح شده و نامه یکی از تهیه کنندگان در چند روز گذشته گفت: سخت ترین و تلخ ترین موقعیت برای من و همکارانم به وجود امدن مشکل حتی در پایین ترین سطح ممکن برای پروژه ها و عوامل سینماست. اما طبیعی است که این تاسف مانع از اجرای قانون وضوابط نمی شود و براساس تاکید صریح رییس سازمان این امر استثنا بردار و گزینشی نیز نخواهد بود.

به گزارش سینماسینما به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی کشور؛ حبیب ایل بیگی ضمن گلایه از لحن ناشکیبا و عجولانه بیانیه اخیر اتحادیه تهیه کنندگان در رابطه با مشکل اکران یکی از فیلمها اظهار داشت: جدای از آن تعجب من از عدم توجه عزیزان با تجربه سالیان متمادی به عنوان بزرگ و نماینده تشکلهای تهیه کنندگی به آیین نامه و دستورالعمل‌هایی است که سالیان سال با آنها زندگی کرده اند و بدان آشنا هستند.
وی افزود: براساس ماده ۴ ایین نامه و ماده ۶ دستورالعمل پروانه نمایش، سازمان سینمایی می تواند در موارد خاص علیرغم دارا بودن پروانه نمایش از اکران یک فیلم تا رفع حساسیت ها و یا رفع اشکالات مورد نظرش جلوگیری کند و این مطلب اگرچه بعضا به طور موردی و نه فراگیر رخ می دهد اما در طول دو سه دهه گذشته رخ داده و برای فیلمهایی اعمال شده است که علاقمندان حرفه ای سینما و بخصوص عزیزان تهیه کننده بدان کاملا آشنا هستند.
ایل بیگی با طرح اینکه چرا در مورد فیلم «چپ راست» با وجود اعلام آن به تهیه کننده محترم و جلسه حضوری با وی، تحت تاثیر برخی ملاحظات شخصی و تعصبات خاص بدان توجه نکرده و با صدور بیانیه ای غیر حساب شده بر مشکلات و سو تفاهم ها می افزایند و باعث نگرانی اهالی سینما و دست اندر کاران و مهم تر از همه دوستداران سینما می شوند ابراز تاسف کرد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان سینمایی و معاونت ارزشیابی و نظارت قطعا خود را مجری رویه های قانونی و متعهد به حقوق حقه سینماگران، مخاطبان و آحاد مردمی می داند که صیانت از حقوق و آرامش ذهنی و روحی‌شان در استفاده از فیلم‌های سینمایی، امری با اولویت و واجب است.
معاون نظارت و ارزشیابی همچنین در خصوص انتشار خبری مبنی بر یک تشکیل شورای سه نفره خاص در رابطه با بازبینی فیلم‌ها گفت: با اهتمام مقام محترم وزارت و تاکید ریاست سازمان مبنی بر رسیدگی و حل مشکل و یا تعیین تکلیف آثاری که در شورای پروانه نمایش قبلی دچار اصلاحات متعدد شده بودند و یا نمایش عمومی آنها به دلایل نظارتی معطل مانده بود، شورایی سه نفره به صورت فشرده تشکیل و به بازبینی این دسته از فیلم‌ها اهتمام کرد که اکران فیلم های گشت ۳ و بندربند در ماه گذشته بخشی از خروجی این شورا بود که عزیزان تهیه کننده کاملا در جریان هستند و از این رویه استقبال کردند.
ایل بیگی در پایان گفت: بدیهی است روند صدور پروانه نمایش برای سایر آثار متقاضی و در صف اکران بر عهده شورای ۹ نفره صدور پروانه نمایش است که از ماه گذشته براساس انتصاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار شدند و بحمدالله جلسات آن به طور منظم نیز در سازمان تشکیل می شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 166573 و در روز سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۱:۲۲
2024 copyright.