ابراز نگرانی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل از نمایش بدون مجوز آثار خارجی در شبکه‌های اینترنتی

هیأت مدیره انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران از نمایش فیلم‌ها و سریال‌های خارجی بدون پروانه نمایش در VOD ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل، در آخرین نشست هیأت مدیره انجمن تهیه‌کنندگان مستقل ضمن بررسی شرایط نمایش فیلم‌های سینمایی از برخی V.O.Dها، در مورد نمایش غیرقانونی فیلم‌ها و سریال‌های خارجی از شبکه‌های اینترنتی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت آن‌ها صادر شده است، ابراز نگرانی شد.

در این نشست عنوان شد در شرایطی که برای نمایش فیلم‌های سینمایی و سریال‌های ایرانی انواع ممیزی‌های ریز و درشت با توجه به قانون اعمال می‌شود، اکثریتی از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های خارجی بدون خرید حقوق نمایش و پروانه نمایش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا تلویزیون به نمایش در می‌آید. آن هم در شرایطی که تماشاگران سالن‌های سینما روزانه ۴ هزار نفرند، اما این V.O.Dها بیش از ۲ میلیون کاربر دارند.

هیأت مدیره انجمن تهیه‌کنندگان مستقل اظهار امیدواری کرد که این یک بام و دو هوا پایان یابد. چرا که تماشاگر در سالن سینما نباید برخی فیلم‌ها یا صحنه‌ها را ببینند، در داخل خانه چگونه این صحنه‌ها و یا فیلم‌ها مباح می‌شود.

انجمن خواستار آن است که جهت جلوگیری از بی‌قانونی، پروانه نمایش فیلم‌ها و سریال‌ها در ابتدای نمایش، در معرض دید قرار گیرد.

روابط عمومی انجمن در پایان اعلام کرد که بر اساس مصوبه هیأت مدیره، مسأله برای بررسی به سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون فرهنگی مجلس، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و دیگر مراکز مسئول احاله خواهد شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 140789 و در روز دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۲:۲۱
2024 copyright.