ابراهیم حاتمی‌کیا: وقتی روحانی به قالیباف گفت سرهنگ به سقف چسبیدم!

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان مولف سینمای ایران در جدیدترین گفت‌وگوی خود به بیان ناگفته‌هایی از مسائل سیاسی خود پرداخت.
به گزارش سینماسینما،«وقتی روحانی به قالیباف گفت “سرهنگ”، به سقف چسبیدم! این حرف روحانی را ظلم به نسلی می‌دانستم که خودم متعلق به آن بودم». این جمله بخشی از جدیدترین گفت‌وگوی ابراهیم حاتمی کیا سازنده فیلم موفق «بادیگارد» در گفت‌وگو با شماره جدید هفته نامه مثلث است.

وی در این گفتگو با اشاره به مناظرات انتخاباتی سال ۹۲ و سخنان حسن روحانی در آن مناظره، با انتقاد از برخی صحبت های روحانی در آن مناظره گفت: وقتی روحانی به قالیباف گفت “سرهنگ”، به سقف چسبیدم! این حرف روحانی را ظلم به نسلی می‌دانستم که خودم متعلق به آن بودم.

حاتمی‌کیا در این گفتگو همچنین به برخی فیلم های خود اشاره کرده و می گوید: درباره فیلم‌های “از کرخه تا راین”، “آژانس شیشه‌ای”، “چ” و “بادیگارد” خودم مستقیما از زبان رهبری تعریف شنیدم.

وقتی روحانی به قالیباف گفت سرهنگ به سقف چسبیدم!

 

حاتمی کیا

حاتمی‌کیا در این گفت‌وگو تاکید کرده است که به راست و چپ کاری نداشته و فیلم خودش را می سازد. او در این مصاحبه، از اینکه اطرافیان احمدی نژاد وی را می ترساندند، سخن گفته و تاکید کرده که عبارت روحانی درباره قالیباف که وی را «سرهنگ» خطاب کرده بود، ظلم به نسل حاضر در دفاع مقدس بوده است. حاتمی کیا در این گفتگو تاکید کرده است که درباره فیلم های «از کرخه را راین»، «آژانس شیشه ای»، «چ» و «بادیگارد»، مستقیما از رهبر انقلاب تعریف شنیده است.

گفتگو با ابراهیم حاتمی کیا بخشی از یک پرونده درباره ۳۰ سال فیلمسازی اوست. پرونده ای که منتقدان از نظر هنری و گفتمانی آن را ارزیابی کرده اند.

گفتنی است حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ در واکنش به صحبت‌های محمدباقر قالیباف در خصوص اتفاقات کوی دانشگاه و اینکه این اتفاقات به دستور او انجام شد؛ بیان کرد:”من سرهنگ نیستم، حقوقدانم”.

منبع: هفته نامه مثلث

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 16007 و در روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰:۲۰
2024 copyright.