ابوالحسن داودی در پاسخ به سینماسینما / مصالح سینما نباید به سمت سیاست برود

ابوالحسن داوودیسینماسینما ، علی پاکزاد – ابوالحسن داودی کارگردان با اشاره به اینکه نباید مصالح سینما به سمت سیاسی شدن برود تاکید کرد حضور مدیران باتجربه را در راس سینما به فال نیک گیرد.

به گزارش سینماسینما ، وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی طی حکمی محمد مهدی حیدریان را به ریاست سازمان سینمایی منصوب کرد.

ابوالحسن داوودی کارگردان سینما درباره تغییر رئیس سازمان سینمایی گفت:« به دلایل شخصی چند وقتى است که از مسائل صنفی کمى فاصله گرفته ام. البته حواشی  و مسائلی که مربوط به مدیریت سینما بود را دنبال مى کردم. قطعا برای من هم فعل و انفعالات اخیر کمی عجیب بود. اما واقعیت این است که با آقایان  ایوبی و حیدریان کار کرده ام. زمانی که در دو دوره مسئولیت خانه سینما را بر عهده داشتم با  حیدریان ارتباط و همکارى نزدیکی داشتم ، همچنین در مقطعی که مسئول شورای صنفی بودم هم باایوبى  کار کرده ام. طبعاًچرایی این تغییر در چند ماه آینده و با نگاه به عملکرد محمد مهدی حیدریان به خوبی مشخص خواهد شد. اما موضوعی که به شخصه برای من اهمیت دارد ، درباره مدیرانی مانند حیدریان و رضا داد است و باید بگویم از نظر آنان من مدیران با تجربه ای هستند. البته این تجربه ای که می گویم بسیار گران و با هزینه به دست آمده است. حاصل ممارست خودشان در أین حیطه و عمر و ظرفیت کاری ما و أهالی سینما در سالهای گذشته بوده. امیدوارم حیدریان و رضا داد به واسطه تجربه ای که دارند همچنان عملکرد خوبی از خود نشان دهند.مشکلات بچه های سینما یکی از الویت های امروز آنها خواهد بود این اقایان هم به خوبی و باجزئیات دوستان سینماگر را مى شناسند.

او ادامه داد:«منافع سینما مهمترین اصل برای یک مدیر باید باشد. نباید مصالح سینما در جهت سیاسی خاصی قرار بگیرد. ضمن اینکه  دوره گذشته را خیلی ایده آل نمی‌بینم. اما کارهای خوبی صورت گرفت.  ایوبی در این سالها بالا و پایین های زیادی را تجربه کرد. طبعاًارزش هایى در دوره ایوبی نمود پیدا کرد. یکی از مهمترین چیزهایی در دوره ایوبی دیدیم نفس احترام گذاشتن به سینماگران بود. نفس محترم شماردن رابطه مدیریت دولتی با بدنه سینما قابل ارزش بود.این مهمترین سنتی بود که ایوبی آن را احیا کرد و در دوره بعدی نیز باید شاهد آن باشیم.»

داودی درباره نیازهای سینما گفت: «اگر امروز از من سئوال کنید که چه درخواستی دارم به شما می گویم که هیچ! برای خودم چیزی نمی خواهم. اما برای سینما چیزهای زیادی طلب می کنم.ایده ال هایی دارم که امیدوارم در جهت پیشرفت سینما قرار بگیرد.از زاویه ای نگاه می کنم که سینما به سر مقصد مطلوب برسد. به عنوان مثال هنرو تجربه زاییده تجربه شکست خورده ای بوده که در در دوره هاى گذشته مدیران سینمایی شاهد فعالیت ناموفق  آن بودیم؛ در این دوره هنرو تجربه خوب عمل کرد و تجربه موفقی نسبت به دوره های گذشته داشت که باید آن را به فال نیک بگیریم. البته همین تجربه موفق هم عوارض نا مطلوبى هم دارد  که مثل هر تلاش موفقی در دراز مدت باید مورد بررسی قرار گیرد تا عوارض آن مشخص شود.  ورود  مدیرانی که از ما و از خودشان هزینه شده تا به این میزان تجربه و استمرار برسند را به فال نیک می گیرم. چراکه مدیران تازه کار در این فضا نیاز به ممارست و سال ها کشف و تجربه جدید نیاز دارند که امکان این ریسک امروز وجود ندارد».

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 48280 و در روز سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۹:۳۸
2024 copyright.