احمدرضا درویش: پشت همه اتفاقات فیلم رستاخیز حکمتی وجود دارد

رستاخیزاحمد رضا درویش  به تازگی گفت وگویی بانشریه خیمه کرده است ودر آن حرفهای جالبی زده است .

به گزارش “سینما سینما”،مهمترین بخشهای این مصاحبه به شرح زیر است :

 

/پشت همه این اتفاقات حکمتی وجود دارد/

+الان هم که این اتفاقات برای فیلم افتاده ،ما به مقدراتی اعتقاد داریم و به نظرم پشت همه این اتفاقاتی که افتاده حکمتی وجود دارد ،گرچه تلخ وآزار دهنده است .ما معتقدیم که نهایتا رستاخیز دنبال ایجاد یک فرصت است برای تعکق و عقلانیت و تبدیل شدن به یک گذرگاهی در حوزه فرهنگ دینی.

/رستاخیز صد سال دیگر هم مشاهده خواهد شد/

+این را در نظر بگیرید که رستاخیز صد سال دیگر هم مشاهده خواهد شد ،آن هم نه فقط در ایران ،بلکه در افغانستان و عراق گرفته تا در اروپا و آمریکا که مرمشان دارای فرمهای مختلف زندگی اند ،باورهای متفاوتی دارند با فرهنگهای گوناگون .

 

/جذابیت برای مخاطب غربی که امام حسین (ع)را نمی شناسد/

 

+فرض کنید مخاطب این فیلم در غرب ،روی صندلی سینما نشسته که حسین (ع)و حتی اسلام را نمی شناسد . ما می خواستیم برای این مخاطب هم فیلم جذاب باشد .به طوری که او هم بالاخره یک تراژدی یا قصه تلخ تاریخی و حماسه ببیند و جذب داستان شود.

 

/با حق الناس بازی کردند/

 

+وزارت ارشاد فیلمی را پایین آورد که همه خرج آن از مردم ومومنان بوده و هیچ بودجه دولتی نبوده است .یعنی آنها با حق الناس بازی کردند.

 

/منتقد برخورد با منتقدان رستاخیز هستیم/

 

+ما منتقد مسئولان وزارت ارشاد و نحوه برخورد آنها با منتقدان رستاخیز هستیم .آقایان به متن نپرداختند وبرای کنترل حاشیه ها نیز صورت مسئله را پاک کردند.این ماجرا اگر درست مدیریت می شد می توانست به فرصتی برای گفت وگو ومباحثه تبدیل شود .در حالی که به فتنه و آشوب تبدیل شد .

 

/روزی علیه خود وزیر شعار می دهند/

+روزی علیه خود وزیر ارشاد این بی قانونی به کار گرفته می شود و همان گروه (مخالفان رستاخیز)می آیند وعلیه وزیر شعار می دهند . زمانی که این افراد دیدند با کمی فشار می توان وزیر را هم راضی کرد تا از یک فیلم کوتاه بیاید،پس فردا به سمت خودش می روند ،چرا که ساحت قوانین لطمه خورده است .

 

/قمه زنی یک گاف بزرگ بود/

+قمه زنی یک گاف بزرگ وحرکتی بسیار تبلیغی بود و مخالفان جهت دار فیلم با انجام این حرکت تابلوی خودرا بالا آوردند .به نظرم عده ای از بیرون برای وهن نظام جمهوری اسلامی این سناریورا چیدند تا خوراکی برای رسانه های آن سوی آبی درست کنند.رسانه هاییکه از اساس و بیخ وبن با اصول وبنیادهای دینی ،مشکل و زاویه دارند.متاسفانه مدیران فرهنگی کشورمان این موضوع را متوجه نشدند .

 

/می خواستیم در سینما خطبه های امام حسین (ع)جاری شود/

 

+ما می خواستیم در سالنهای سینما ،خطبه ها وفرمایشهای امام حسین (ع)بازگو شود . ما برای تبلیغات وسیمرغ این کار را انجام ندادیم و اسکار این فیلم را در پیاده روی نجف تا کربلای اربعین در عراق می دانستیم .

 

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 1841 و در روز یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۶:۲۴
2024 copyright.