احمد اطراقچی: دنبال ساخت یک کمدی آبرومند هستم

کارگردان فیلم «چهل و هفت» می‌گوید این روزها تولید فیلم اجتماعی در سینما سخت شده است و تهیه‌کننده وسرمایه‌گذار به سختی پای تولید این کارها می‌آیند.

به گزارش سینماسینما، احمد اطراقچی کارگردان که سال گذشته با فیلم «چهل و هفت» اولین تجربه سینمایی خود را پشت سر گذاشت، این روزها خود را آماده می‌کند تا به سراغ یک فیلم سینمایی دیگر برود.

او گفت: بعد از فیلم سینمایی «چهل و هفت» مجموعه عروسکی «سرحال» را برای شبکه نسیم تولید کردیم که در حال پخش است. علاوه بر این این روزها در جریان دریافت پروانه نمایش و اکران فیلم هستیم و برای حضور در جشنواره‌های خارجی و اکران در خارج از کشور نیز اقدام کردیم که منتظر پاسخ هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این با علیرضا تبریزی درگیر آماده سازی شرایط برای ساخت فیلم دوم هستیم. فیلم دوم یک کمدی سیاسی- اجتماعی است و درباره آدمی است که در زندگی مدام بدشانسی می‌آورد و خود به خود در مکان‌هایی قرار می‌گیرد که برای او و اطرافیانش بدبیاری می‌آورد.

ریما رامین فر در نمایی از فیلم «چهل و هفت»

اطراقچی درباره زمان کلید زدن این فیلم و همچنین حضور در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: درصورتی که شرایط فراهم شود پاییز این فیلم را کلید می‌زنیم و تلاش می‌کنیم آن را به جشنواره فیلم فجر برسانیم.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که چرا پس از تولید یک فیلم اجتماعی سراغ ساخت فیلم کمدی رفته‌اند، گفت: چاره‌ای نداریم. پیدا کردن شرایط تولید فیلم اجتماعی این روزها بسیار سخت شده است و تهیه کننده وسرمایه گذار به سختی پای تولید کار اجتماعی می‌آیند؛ بنابراین چاره‌ای جز ساخت فیلم کمدی باقی نمی‌ماند، البته تلاش می‌کنیم یک کمدی آبرومندانه باشد.

وی همچنین در پاسخ به این که بسیاری سخن از کمدی شریف می‌کنند، اما این اتفاق در عمل رخ نمی‌دهد، عنوان کرد: کمدی ما یک کمدی موقعیت و خاص است و هزینه بالایی دارد که قطعا ساختش اتفاق ویژه‌ای خواهد بود. اگر بتوانیم این فیلم را بسازیم ترجیحمان بهترین شکل است ولی اگر اینگونه نشود و شرایط فراهم نباشد ترجیح می‌دهم فیلم نسازم و همان فیلمساز اول باقی بمانم. در این شرایط سخت ساخت فیلم اجتماعی ریسک است و سرمایه گذار هم حق دارد که این ریسک را نکند چرا که به هرحال باید به فروش و بازگشت سرمایه هم فکر کرد که در سینمای اجتماعی واقعا این امر مشخص نیست. ما پیش از این تصمیم داشتیم یک فیلمنامه اجتماعی را تولید کنیم اما با توجه به شرایط این تصمیم تغییر کرد و به ساخت فیلم کمدی رسیدیم.

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 93298 و در روز دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴:۰۴
2024 copyright.