احمد طالبی نژاد: گروه هنر و تجربه یک اتفاق مهم تاریخی در سینمای ایران است

احمد طالبی نژاداحمد طالبی‌نژاد از جمله منتقدان با سابقه و تاثیرگذار سینماست که این روزها فیلم «موج نو» را در گروه هنر و تجربه اکران خواهد کرد.
به گزارش سینماسینما، در این فیلم اصغر فرهادی به دیدار داریوش مهرجویی می‌رود. او که قرار است در فیلم بعدی‌اش به سینمای عامه‌پسند بپردازد گفت: «ان‌شاءالله فیلم موج نو اکران بشود و شرایط مساعدی هم داشته باشد. فیلم بعدی خود را با رویکرد به سینمای عامه‌پسند روانه اکران می‌کنم. مردم با سینما آشتی کرده‌اند. بر عکس دولت قبل که هر کاری می‌کرد و مردم لج کرده بودند؛ این بار مردم با فضای اجتماعی فعلی و حتی سینما آشتی کردند. لج مردم در گذشته باعث شد بدنه سینمای ایران آسیب جدی ببیند. سالن‌ها و پردیس‌های سینمایی جدید و با کیفیت مزید بر علت است. مردم دوست دارند در یک سالن با کیفیت و با امکانات بالای تصویری و صوتی یک اثر سینمایی را به‌عنوان یک کالای فرهنگی استفاده کنند. البته دلیل اصلی رونق سینما، کارگردان و موضوع فیلم است.

گروه هنر و تجربه یک اتفاق مهم تاریخی
این منتقد سینمای ایران ادامه داد: «دولت برنامه‌ریزی ندارد. همین مسئولان سینمایی چندین فیلم سینمایی پرهزینه تولید کردند و کلی تبلیغات کردند که درنهایت در گیشه شکست خورد و فروش آنچنانی هم نداشت و من دوست ندارم نامشان را بیاورم. اگر روی فیلم «محمد رسول الله(ص)» مداقه و کنکاش کنید متوجه می‌شوید که نسبت به هزینه، درآمد مناسبی نداشته است. معمولا در اعداد و ارقام اغراق می‌شود که همیشه این امر وجود داشته و ما باید در این زمینه‌ها واقع‌نگر باشیم. همیشه گفته‌ام که گروه هنر و تجربه یک اتفاق مهم تاریخی در سینمای ایران و کاری بزرگ بود.»
مجتبی راعی: در این روزگار واقعا نمی‌توانم فیلم بسازم
مجتبی راعی که از چهره‌های شناخته شده سینمای دینی و دفاع مقدس است و آثاری شاخص در این زمینه تولید کرده است به «فرهیختگان» گفت: «در این روزگار واقعا نمی‌توانم فیلم بسازم. دلیل اصلی‌اش را هم نمی‌دانم. سال‌های ۱۳۶۴ در جبهه و در خط‌مقدم فیلم می‌ساختیم و چه چیزهایی که با گوشت و خون خود لمس نکردیم. چه چیزهایی که ندیدیم و واقعا یاد آن دوران بخیر. به ما سر ساخت فیلم اسلحه داده بودند که اگر عراقی‌ها آمدند از خودمان دفاع کنیم و فرماندهان جنگ نیز ساعت‌ها بدون ثانیه‌ای سکوت پشت بیسیم، رزمندگان را هدایت می‌کردند. خود این حرکت صد برابر از هیجان‌انگیز‌ترین فیلم تاریخ بالاتر بود. شهید خرازی چه‌ کارهایی که در آن دوران نکرد.»
منبع:روزنامه فرهیختگان

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 32005 و در روز سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۸:۱۰
2024 copyright.