مدیر اسبق تلویزیون: از این که هموطن «اصغر فرهادی»ام،به خود می بالم

اصغر فرهادی فروشنده بابک کریمیاحمد پورنجاتی از مدیران اسبق تلویزیون و نماینده مردم تهران در مجلس ششم در یادداشتی به تمجید از فیلم فروشنده اصغر فرهادی پرداخت.

به گزارش سینما سینما وبه نقل از انصاف نیوز، «احمد پورنجاتی» رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ششم درباره ی فیلم «فروشنده» در فیسبوک نوشت:

سلام، اصغر آقای فرهادی عزیز!

امروز موفق شدم فیلم ” فروشنده” را با حوصله و دقت و حضور قلب – یعنی حضور عقل و احساس در کنار هم – تماشا کنم.

نیازی نمی بینم که از جایگاه یک کارشناس یا منتقد سینما – که ادعایی در این زمینه ندارم – یا حتی کسی که چیزکی از حوزه ی فرهنگ و هنر چشیده و گاه به سیاه مشقی در این کهکشان بی کران ،ناخنک زده در باره ی جنبه های تکنیکی یا محتوایی و درون مایه و کارگردانی و نقش آفرینی بازیگران فیلم، سخن بگویم که گفته اند:

جایی که عقاب، پر بریزد
از پشه ی لاغری چه خیزد

این همه آدم های بزرگ اهل فن، در باره ی فیلم تو سخن گفته اند و آن را ستوده اند؛
پس من، به عنوان یک تماشاگر معمولی، تنها به خودم اجازه می دهم که بدون جوگیر شدن یا افتادن در میانه ی امواج استقبال کم نظیری که تماشاگر ایرانی در همین چند روز پس از اکران، از خود نشان داده بگویم:

«فروشنده»، یک فیلم سینمایی نیست. انتقال انسان «تصادف کرده» و حافظه از کف داده ی امروز است به اتاق ریکاوری و بازیابی هوش و حواس. بالاتر از این، بازیابی وجدان و اخلاق و انسانیت و پاسداشت و احترام و به رسمیت شناختن حریم خصوصی دیگری…

من، از این که ایرانی ام و «اصغر فرهادی» فیلمساز هم وطن من است، به خود می بالم.
با فروتنی و دوستداری، احمد پورنجاتی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 27084 و در روز جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۹:۴۸
2024 copyright.