اختصاصی سینماسینما/ جهانگیر الماسی: کسی که پیرو خون امام حسین باشد، می‌تواند فحاشی کند؟

جهانگیر الماسیجهانگیر الماسی، بازیگر سینما معتقد است، توهین صورت گرفته به هنرمندان سینمای ایران مغایر با ارزش های دینی و اسلامی است.

جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینمای ایران در خصوص فعالیت هایش به خبرنگار سینماسینما گفت: به تازگی فیلمنامه ای را آماده ساخت دارم که به دنبال تهیه کننده هستم تا بتوانم فیلم تازه ام را شروع کنم. به عقیده من تنها راه برون رفت سینمای ایران از بحران این است که به سمت و سوی ساخت فیلم های لو باجت برویم. تصمیم دارم که این فیلمنامه را لو باجت بسازم و در این زمینه هم تجربه تازه ای به دست بیاورم.

بازیگر سینمای ایران در خصوص فضای به وجود آمده در سینما و توهین روزنامه یالثارات به هنرمندان عنوان کرد : به کاربردن آن واژه که شرم می‌کنم از گفتنش، برای هنرمندان و سینماگران کار به شدت بدی بود. من نمی‌دانم که چرا هرکسی برای معروف کردن خودش، هرچیزی که مراجع عنوان می‌کنند را تفسیر به رای می‌کند و در هرجایی به کار می ‌برد. موضوعی که حضرت آیت الله آملی مطرح کردند اصلا این نبود. این توهین که این نشریه به سینماگران و هنرمدان کرد، غیر قابل بخشش است.

کارگردان فیلم «رنج و سرمستی» اضافه کرد: یک دوستی که از طلاب جوان بود، به من گفت استفاده از این واژه در فرهنگ دینی و اخلاقی ما، مغایر با ارزش ها است و در دین اسلام در هیچ جایی نیامده است که افراد می‌تواند به راحتی به مردم فحاشی کنید.

الماسی در تکمیل حرف هایش گفت: متاسفم برای آن نشریه ای که خود را خونخواه امام حسین (ع) می داند و به راحتی به فحاشی می کند، کسی که پیرو خون امام حسین باشد، می تواند فحاشی کند؟ کجای فرهنگ عاشورایی و دینی ما، معصومین و بزرگان دیم دست به چنین اقداماتی زدند. شماهایی که اینقدر دغدغه مند و دلسوز هستید، چرا پیگیر دزدی هایی که از بیت المال می شود، نیستید؟ حق مردم و بیت المال را به یغما بردند و هیچ کس صدایش در نمی آید.

بازیگر پیشکوت سال های دور سینمای ایران، در پایان حرف هایش یاد آور شد: در مقطعی حرف و حدیث های زیادی پیرامون من وجود داشت، عده ای من را منتسب به جریان خاصی کردند و ماجراهایی برای من رقم زدند، اما من از همین جا اعلام می‌کنم که من عضو هیچ دسته و گروهی نیستم و حزب من همین مردم هستند، من خود را عضوی از ملت ایران می دانم و به هیچ جایی وابسته نیستم.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 23157 و در روز شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۷:۲۸
2024 copyright.