اختصاصی/ افخمی:فروشنده مناسب اسکار نیست، منتقدان: بهترین گزینه فروشنده است

ترانه علیدوستی فروشندههدر حالی که به نظر می رسد فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی نزدیک ترین گزینه سینمای ایران برای معرفی به اسکار است، بهروز افخمی در برنامه امشب خود با عصبانیت نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

به گزارش سینماسینما، در نظرسنجی از چند منتقد مطرح سینمای ایران فیلم فروشنده از بدیهی ترین گزینه های معرفی برای اسکار ۲۰۱۷ است.

منتقدان سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار سینماسینما نسبت به معرفی فروشنده به اسکار واکنش نشان دادند. در این نظرسنجی از منتقدان درباره بهترین گزینه پرسش شد که در ادامه نظر منتقدان را می خوانید:

سحر عصر آزاد:

فروشنده. کیفیت استاندارد محتوایی (موضوع انسانی همه شمول) و فنی فیلم. وجهه معتبر کارگردان در جهان. پخش کننده معتبر خارجی. موفقیت در داخل و خارج از کشور به واسطه استقبال مخاطب داخلی و جوایز جشنواره کن.

هوشنگ گلمکانی:

فروشنده. امسال فیلم با کیفیت بیش از یکی داریم اما برای اسکار فقط کیفیت مهم نیست، پخش کننده جهانی به ویژه در آمریکا و همین طور سبقه فیلمساز اهمیت ویژه تی دارد و همین فروشنده را ارجح می کند.

آنتونیا شرکا:

میخواهم بگویم فروشنده اما یادم نمی آید آکادمی اسکار به فاصله زمانی کوتاهی به دو فیلم از یک کشور و یک کارگردان جایزه بهترین فیلم خارجی را داده باشد به همین دلیل مجبورم به گزینه ی دیگری فکر کنم مثل چهارشنبه ١٩ اردیبهشت که گرچه به پای فروشنده نمی رسد اما ملودرام موفقی ست که تماشاگر را درگیر دغدغه هایی از جنس فرهادی – دشواری قضاوت در زمان بحران – می کند.

جواد طوسی:

فروشنده. به دلیل برخوردار بودن بیشتر از قابلیت های جهانی واشتهار سازنده اش وحضور موفق قبلی اش در فستیوال کن.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 27104 و در روز شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۳:۵۴
2024 copyright.