اختصاصی سینماسینما/ محسن تنابنده: برخی در جشنواره فجر از آب گل آلود ماهی گرفتند

محسن تنابندهسینماسینما، علی پاکزاد – محسن تنابنده بازیگر فیلم «فراری» از ادعای برخی بازیگران که نامشان در میان نامزدهای بهترین بازیگر مرد سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نبود، اما سیمرغ را برای خود می دانستند ابراز تعجب کرد.

به گزارش سینماسینما، تنابنده در مراسم پایانی سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. او این جایزه را برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «فراری» ساخته علیرضا داودنژاد دریافت کرد.

در حالی تنابنده این جایزه را به خود اختصاص داد که در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد، مانند سایر بخش های جشنواره حرف و حدیث ها در مورد داوری بسیار بود. گروهی معترض بودند و این اعتراض را در صحبت های خود بیان می کردند.

تنابنده در روزهایی که حدود سه هفته از مراسم پایانی جشنواره فاصله گرفته، نگاهی به روزهای برگزاری جشنواره واکنش هایی که برخی سینماگران به داوری های این رویداد داشتند می اندازد.

او در گفت و گو با سینماسینما، درباره کسب جایزه از جشنواره سی و پنجم و حواشی این رویداد سینمایی گفت: «جایزه جشنواره حاصل رقابتی است که در جریان این رویداد سینمایی شکل می گیرد و اتفاقا ارزش جایزه را همین رقابت تعیین می کند. در این دور از جشنواره بسیاری از کسانی که شایسته بودند در جشنواره حضور نداشتند، به دلیل همین شرایط است که روی جایزه ای که دریافت کرده ام نمی توان حساب ویژه ای باز کرد.»

تنابنده سخنان خود را چنین ادامه داد: «امیدوارم جشنواره فجر نیز مانند بسیاری از جشن های سینمایی بین المللی سطح خوبی را پیدا کند. برای مثال ما می توانیم شبیه مراسم اسکار عمل کنیم. منظورم آن تعداد داور نیست، اما این امکان وجود داشته باشد که چند داور در بخش های مختلف به صورت تخصصی رای دهند. بخش های دیگر هم به همین ترتیب، اینکه یک داور در مورد رشته های مختلف نظر دهد کمی ضریب اطمینان را به آرای داوران کاهش می دهد.»

او ادامه داد: «کسانی که کاندیدای کسب سیمرغ می شوند قطعا لایق کسب این جایزه هستند. اختلاف آنها بسیار اندک است. جشنواره فجر، امسال حواشی زیادی داشت به همین دلیل نیز بسیاری از این فرصت استفاده کردند و از آب گل آلود ماهی گرفتند. یکی از بازیگران نام آشنا که در یکی از فیلم های جشنواره نیز بازی کرده بود با من تماس گرفت و گفت تو جایزه را می بری. از او پرسیدم از کجا چنین چیزی را می دانی و چطور در روز سوم این حرف را می زنی. او گفت می دانم به ما گفته اند که محسن تنابنده سیمرغ را خواهد برد! با این وجود جالب است برخی از دوستان می گفتند اسمشان دقیقه نود از لیست خارج کرده اند و جایزه را به محسن تنابنده داده اند. به هر حال این موضوعات و خاله زنک بازیها به گوش ما هم می رسد.»

بازیگر فیلم «فراری» درباره لابی های صورت گرفته در جشنواره گفت:«بعضی از دوستان در جشنواره سی و پنجم سعی کردند با ابزار رسانه و لابی، خودشان را مطرح کنند. بیشترحرفشان هم این بود که لیست از پیش تعریف شده است و اگر غیر از آن لیستی که مدنظرشان است چیز دیگری بیرون آید حتما تقلب شده و قابل قبول نخواهد بود. من نمی گویم جشنواره ها همواره دقیق عمل می کنند. برای مثال مجله فیلم نظر سنجی کرده و نتیجه آن این بود که حامد بهداد نفر اول و من دوم شده ام. این انتخاب به نظر معقول می آید. فرق ما چند رای بوده است. اما اینکه فردی که اصلا درباره او صحبت هم نمی کنند می آید فضاسازی می کند و ادعای دریافت جایزه دارد جای تعجب دارد.»

تنابنده درباره انتخاب نشدن حامد بهداد در جشنواره سی و پنجم گفت: «کسی مثل حامد بهداد اگر درباره کاندیدا نشدنش صحبت می کرد قطعا حق داشت . زیرا تحت هر شرایطی او باید کاندیدا می شد. رای مجله فیلم هم همین را نشان داد . کسانی که اصلا در این بازی حضور ندارند و اعتراض می کنند را نمی فهمم. بپذیریم محسن تنابنده بین فیلم هایی که دیده شده و با این نوع از داوری سیمرغ را کسب کرده است.»

تنابنده درباره سریال «پایتخت» گفت: «نمی دانم بعضی از دوستان خبرها را بر چه مبنایی تولید می کنند. سریال «پایتخت» هنوز شروع به کار نکرده است. اکنون مشغول بازی در فیلم جمشید محمودی هستم. این فیلم درباره مهاجران افغانی است. زمانی که کار من در این فیلم به پایان برسد پایتخت هم شروع به کار خواهد کرد.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 46935 و در روز یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۵:۵۳
2024 copyright.