اختصاصی سینماسینما/پوراحمد: تغییرات آیین‌نامه جشنواره‌فجر گامی به جلو است

کیومرث پوراحمدسینماسینما،علی پاکزاد – کیومرث پوراحمد با اعلام اینکه موافق تغییرات آیین‌نامه جشنواره فیلم فجر است تاکید کرد کسی که سینماگر باشد و سینما را بشناسد با فیلم اول هم می‌تواند موفق باشد.

به گزارش سینماسینما، آیین‌نامه جشنواره فیلم فجر در بخش فیلم‌های اول نسبت به سال‌های گذشته در سال جاری تغییر کرده است. این تغییرات موافق و مخالفانی دارد که از جمله موافقان آن می‌توان به فیلمسازان با سابقه‌ای چون کیومرث پوراحمد و کیانوش عیاری اشاره کرد.

پوراحمد در گفت‌وگو با سینماسینما، درباره تغییر آیین‌نامه جشنواره فیلم فجر گفت: «نیاز است که به تغییرات اخیر و نظرهایی که در مورد آن وجود دارد با دقت بیشتری بنگریم. قرار است که در جشنواره امسال تمام فیلم‌ها در کنار هم به نمایش دربیایند و تفاوتی هم این میان وجود نداشته باشد. از نظر من کاملا طبیعی است. زیرا هیچ تفاوتی بین کسی که برای اولین بار فیلم می‌سازد یا کسی بارها این تجربه را داشته است وجود ندارد. تجربه‌های گذشته این را ثابت کرده که فیلم اولی‌ها عمدتا فیلم‌های خوبی می‌سازند و می‌توانند موفق باشند.»

او ادامه داد: «بسیاری از این فیلم اولی‌ها در دوره‌های گذشته حضور پیدا کرده‌اند و فیلم‌های فوق‌العاده ای را ارائه داده‌اند. برای مثال سعید روستایی به عنوان یک فیلم اولی فوق‌العاده عمل کرد. شهرام مکری، بیژن میرباقری، مجید برزگری و … این دوستان همه فیلم اولی بودند و آثار تاثیرگذاری را ثبت کردند. آقای تقوایی و بیضایی هم به همین منوال ، کیمیایی و مهرجویی نیز فیلم دومشان تاریخی شد. اما اگر عمیق به این موضوع نگاه کنیم می‌بینیم که تفاوتی وجود ندارد. کسی که سینما را بفهمد و «آن» سینما در وجودش جاری باشد. فرقی برایش وجود ندارد و می آید با فیلم اول می‌برد و عالی عمل می‌کند.»

کارگردان «شب یلدا» گفت: «یعنی بحث را روی این موضوع نبریم که فیلم اولی‌ها و جوانان نباید با کسانی که سال‌ها فیلم می‌سازند رقابت کنند. مجموعا باید بگویم که این یک تصمیم خوب است و فرقی بین دوستان وجود ندارد. کسی که سینماگر باشد فیلم اول و دوم یا دهم و بیستم نمی‌شناسد، جشنواره تصمیم خوبی اتخاذ کرده است.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 36014 و در روز دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۱:۵۹
2024 copyright.