اختصاصی سینماسینما/ آیا جشنواره ونیز، امسال هم سکوی پرتاب اسکاری‌های ۲۰۲۰ می‌شود؟

سینماسینما، محمد حقیقت: هفتادوششمین دوره جشنواره ونیز از فردا چهارشنبه ۶ شهریور درحالی آغاز می‌شود که بسیاری از شرکت‌کنندگان، بخش مسابقه این جشنواره را برای خود بسیار خوش قدم حساب می‌کنند تا همچون چندین سال گذشته، بازتاب ها وموفقیت های به دست آمده در ونیز شانس آنها را برای به دست آوردن اسکار ۲۰۲۰، بالا ببرد.

جشنواره ونیز به خوبی نشان داده سکوی پرتاب ایده‌آل برای بسیاری از فیلم‌ها، به ویژه آمریکایی ومکزیکی و غیره بوده است‌. درهالیوود نیز بسیاری از حرفه‌ای‌های سینما به این مورد اعتقاد پیدا کرده‌اند.

ازفیلم‌های بحث انگیز مسابقه امسال باید به اثر رومن پولانسکی ( متهم میکنم) ، جمز گری ( اد استرا) بابازی براد پیت، تود فیلیپ ( جوکر) با بازی جواکین فونیکس، لباسشویی ( استیون سودربرگ) بابازی مریل استریپ، ودیگران مثل ناد پارکر ( پوست امریکا )؛ همچنین کارگردانی از عربستان سعودی. هایفا آل منصور( کاندیدای ایده‌آل) که یکی از دو کارگردان زن در میان ۲۱ فیلم مسابقه است. دومین کارگردان زن بخش مسابقه ، شارون مورفی، از استرالیا با فیلم “عزیزم”چندان شناخته شده نیست.

امسال نیز تعدادی از منتقدین حامی زنان فیلمساز به البرتوباربرا، مدیر جشنواره خرده گرفته اند که چرا حضور زنان را بیشتر نمی‌کند و او پاسخ داده: امسال مردان فیلمساز حساسیت نوینی درباره زنان درفیلم‌هایشان نشان داده اند که بسیار حایز اهمیت است. اواضافه می‌کند: کار ما این است که کارهای هنری و باارزش را شناسایی کرده، به نمایش درآوریم نه اینکه اصرار بر این بورزیم که خالق اثر مرد است یا زن.

از دیگر آثاری که باید با علاقه آنها را دنبال کرد “حقیقت” ساخته فیلمسازی ژاپنی کوریدا است که در فرانسه بابازی کاترین دنوو، ژولیت بینوش ساخته و فردا -چهارشنبه- در افتتاحیه به نمایش در می‌آید.

سایر کارگردانانی که آثارشان می‌تواند بحث انگیز باشد، روی اندرسون (برنده قبلی شیرطلای ونیز )، اولیویه اسایاس فرانسوی، اتم اگویان کانادایی، لویه از چین و غیره است.

آیا درپایان جشنواره هیات داوران به ریاست خانم فیلمساز آرژانتینی، لوسریا مارتل، می‌توانند هیجان مور نظر را با انتخاب های خود و به ویژه اهدای شیر طلا ایجاد کنند؟ باید دید.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 120027 و در روز سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۲:۰۰
2024 copyright.