اختصاصی سینماسینما/ احتمال حضور دو فیلمساز مطرح سینمای ایران در کن۲۰۱۸

اصغرفرهادی یا جعفرپناهی ؟ کدام یک ازاین دوکارگردان مشهور ایرانی به بخش رسمی جشنواره کن را ه خواهند یافت؟ به گزارش سینماسینما، دربین پخش‌کنندگان و حرفه‌ای‌های سینمای فرانسه این روزها صحبت از دو کارگردان ایرانی است که شانس زیادی دارند در بخش مسابقه – یا خارج از مسابقه و یا نوعی نگاه جشنواره کن باشند.

جدا از این در سایت سینمایی «الو سینما» حتی بیان شده که احتمال دارد فیلم جدید فرهادی با عنوان «همه میدانند» در افتتاحیه جشنواره باشد و تخمین زده یا این فیلم و یا فیلم تازه تییری گلیام «کسی که دون کیشوت را کشت» را در افتتاحیه جشنواره خواهیم دید .

ازسوی دیگر «سه رخ» ساخته جدید جعفر پناهی نیز کاندید رفتن به کن است. برمبنای گفته یک پخش کننده، این اثر یک فیلم در فیلم است که ماجرای آن به دختر خانمی که علاقمند بازیگری است و در تبریز بسر میبرد میگذرد و یک فیلم اجتماعی با سوژه نسبتا تلخ است.

آخرین باری که جعفرپناهی در جشنواره کن شرکت کرده بود با فیلم «این فیلم نیست» بود که به سال ۲۰۱۱ برمیگردد. این اثر با همکاری مجتبی میرتهماسب ساخته شده بود و در خارج مسابقه قرار داشت. جعفر پناهی دربخش های ۱۵ روزکارگردانان و نوعی نگاه قبلا شرکت کرده بوده اما هنوز به بخش مسابقه کن راه نیافته است.

درحالی که اصغر فرهادی دو بار درمسابقه کن شرکت کرده است. برای روشن شدن برنامه کن باید منتظر روز ۱۲ اوریل و کنفرانس مطبوعاتی بود تا نتیجه لیست فیلمهای انتخاب شده معلوم شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 83728 و در روز سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۷:۰۵
2024 copyright.