اختصاصی سینماسینما/ افت فروش فیلمهای ایرانی در فرانسه

ازابتدای سال ۲۰۱۸ درفرانسه چندین فیلم ایرانی به پرده سینما آمده اند که بیشترآنها درپاریس و برخی همزمان در سینماهای شهرستانها هم بنمایش درآمده اند. به گزارش سینماسینما، سال گذشته میلادی فیلم های مختلفی از سینمای ایران در سالن های سینماهای فرانسه به نمایش درآمده است.

فیلم های «امروز» ساخته رضا میرکریمی، که درهفته اول در سه سینما ۸۶۸ تماشاگر داشت – “وارونگی” ازبهنام بهزادی درچهاهفته ۲۱٫۶۷۴٫بیننده داشت – “رویاهای دم صبح” ازمهرداد اسکوئی – “تهران تابو” از علی سوزنده،– “دونده “، از امیر نادری– “لیلا” ازداریوش مهرجوئی– و “لرد” از محمد رسول اف، که کم فروش ترین آنها دونده با کمتر از ۱۰۰۰ تماشاگر و پرفروش ترین انها لرد با ۸۸ هزارتماشاگردر سینماهای فرانسه برپرده رفته بود.
درسال جدید میلادی ازاول ژانویه ۲۰۱۸ تا تاریخ قبل از ماه مه فیلم های جدید از سینمای ایران به نمایش عمومی در کشور فرانسه درآمدند.

فیلم های “بدون تاریخ، بدون امضا ” از وحید جلیلوند – از ۲۱ فوریه در ۷ سالن درپاریس – هفته اول ۳٫۵۲۹ تماشاگر وهفته دوم پنجاه درصد افت داشت.
“مو” ساخته محمود غفاری از ۷ مارس در یک سینما، هرروز دو سانس.آماری منتشر نشده است.
“دختر” ساخته رضا میرکریمی از ۲۱مارس همزمان با عید نوروز دریک سینما، که دوسانس در روزبنمایش درآمد. و برخی روزها سه سانس برنامه ریزی شده است.
همچنین قرار است از ۱۱ آوریل (۲۲فروردین) فیلم “استراحت مطلق” از عبدالرضا کاهانی بنمایش در آید.
برای یاد آوری باید گفت که پرفروش ترین فیلم ایرانی در فرانسه، “جدائی نادر از سیمین” اثر اصغرفرهادی است که یک میلیون وصدهزار تماشاگر در فرانسه داشته، رکوردی که دسترسی به آن رویائی بنظرمی آید.
نکته ای که میتوان به آن اشاره داشت، اینکه بعد موفقیت های سالهای قبل که آمارفروش فیلمهای ایرانی در این کشورقابل توجه بود، مدتی است سینمای ایران از نظر جلب تماشاگر افت کرده است. برای یک جمع بندی کلی باید منتظرپایان سال ۲۰۱۸ بود تا بشود دلایل این افت را بررسی کرد و موقعیت تازه سینمای ایران را مورد تفسیر و بررسی قرارداد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 83151 و در روز جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵:۳۸
2024 copyright.