اختصاصی سینماسینما/ احتمال تحریم «اکسیدان» از سوی حوزه هنری/ حامد محمدی: هرگز نمایش یک فیلم٬ انقلابی به پا نکرده است

حامد محمدیسینماسینما، علی پاکزاد – حامد محمد کارگردان فیلم «اکسیدان» در پی طرح احتمال تحریم این فیلم از سوی حوزه هنری گفت: هرگز با نمایش فیلمی انقلابی صورت نگرفته است.

به گزارش سینماسینما، محمدی دومین فیلم بلند خود را با نام «اکسیدان» اماده نمایش دارد. تازه‌ترین خبرها در مورد اکران این فیلم حکایت از آن دارد که امکان تحریم فیلم از سوی حوزه هنری و اکران نشدن آن در سالن‌های سینمای این سازمان وجود دارد. به این ترتیب این٬ دومین فیلم تحریمی سال ۹۶ بعد از فیلم «مادر قلب اتمی » خواهد شد.

کارگردان فیلم «اکسیدان» درباره تحریم این فیلم از سوی حوزه هنری گفت: «امیدوارم تمام دوستانی که به هر نحوی دست‌اندرکار اکران و نمایش فیلم‌های سینمایی هستند٬ سعه صدر بیشتری داشته باشند و راحت‌تر تصمیم بگیرند. تا جایی که به یاد دارم در تمام این سال‌ها هرگز با نمایش یک فیلم سینمایی انقلاب و کودتایی رخ نداده است و حتی یک سطل آشغال هم به آتش کشیده نشده است. حتی فیلم‌هایی که سال‌های سال به اصطلاح توقیف بوده‌اند و بعد از مدت‌ها رنگ اکران دیده اند با کمترین واکنشی از جانب مجموعه‌های دلواپس و نگران مواجه نشده‌اند.»

او همچنین گفت: «نگاه سلیقه‌ای به فیلم‌ها از طرف نهادهای وابسته به اکران اتفاق خطرناکی برای سینمای نحیف ایران است. آرزو می‌کنم روزی برسد که فیلم‌ها بدون کمترین جرح و تعدیل در تمام سینماهای کشور اکران شوند. این آروزها به فیلم «اکسیدان» که نرسید. ولی انسان با امید زندگی می‌کند. امیدوارم روزی برسد که هیچ مولف و فیلم سازی اثرش با سلیقه‌های بعضی دوست‌نماها تکه‌تکه نشود؛ و بدون نگرانی فقط به فکرخلق یک اثر هنری باشد.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 58315 و در روز شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۷:۵۵
2024 copyright.