اختصاصی سینماسینما/ فیلم‌های صاحب نخل طلای جشنواره کن در فرانسه چقدر تماشاگر داشته‌‌اند؟/ ادامه موفقیت‌های «پارازیت»

سینمای کره جنوبی که فیلم های مردم پسند بسیاری می سازد با آمدن بونگ جون هو، تبدیل به پدیده جدیدی شده که توانسته تلفیقی از فیلم هنری و تجاری در این کشور به وجود آورد که گام  را از کشور خودش فراتر بگذارد.

به گزارش سینماسینما، او با فیلم های قبلی خود مثل «میزبان»، با داشتن ۱۳ میلیون تماشاگر در کره رکورد خوبی برجای گذاشته بود. با «برف شکن» در ۲۰۱۳، «اوکجا» در ۲۰۱۷ رکورد های جدیدی به جای گذاشت و این بار «پارازیت» در ۲۰۰۰سالن سینمای کره اکران شده است و تاکنون حدود شش میلیون تماشاگر داسته است!

درحالی که این اثر مثل کارهای قبلی او ماجرا جویانه نیست و با هزینه پایین تری ساخته شده و سوژه اش اجتماعی و درباره یک خانواده فقیرنشین است. ابن فیلم که از پنج ژوئن درفرانسه اکران شده در روز اول ۵۵۰۰۰ تماشاگر داشته است وبه نظر می آید که در هفته اول ۲۵۰۰۰۰ بیننده فرانسوی آن را ببینند که برای یک فیلم کره ای در فرانسه رکورد خواهد بود.

از پرفروش ترین فیلم های برنده نخل طلا که بالاترین آمار را به خود اختصاص داده اند چنین هستند: «مزد ترس» درسال ۱۹۵۳ تعداد شش میلیون و نهصد هزار تماشاگر/ «زندگی ادل» در ۲۰۱۳ تعداد ۱،۰۳۷۰۰۰ تماشاگر/ «من دانیل بلک» درسال ۲۰۱۶ تعداد ۹۵۵۰۰۰ تماشاگر/ «درخت زندگی» در ۲۰۱۲ تعداد ۸۷۳۰۰۰ تماشاگر/ «دزدان فروشگاه» در ۲۰۱۸ تعداد ۷۷۸۰۰۰ تماشاگر/ «عشق» اثر میشائیل هانکه درسال ۲۰۱۳ تعداد ۷۶۷۰۰۰ تماشاگر/ «طعم گیلاس» از عباس کیارستمی برنده نخل طلای ایرانی در سال ۱۹۹۷ تعداد ۱۸۰۰۰۰ بیننده داشت که دومین نخل طلا از آخر جدول فروش فیلم های به پرده آمده در فرانسه است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 114093 و در روز دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰:۴۱
2024 copyright.